Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 26 april 2011

Tisdag morgon

Det blev inget bloggskrivande från resan under min kurs igår. Jag ägnade istället en stor del av tiden till att svara på mail. Och någon måtta får det ju vara, jag kan ju inte både blogga och skriva mail under lektionstid. Dessutom så hade min plats längst bak i klassrummet blivit belamrad med ett gäng kasserade tjockskärmar, så jag fick sitta längst fram vilket innebär att några i gruppen har full koll på vad jag hittar på. Inte för att det spelar så stor roll men det kändes inte helt bekvämt iallafall:)

Nu är det ju inte så att jag sitter och bara gör annat på lektionerna, utan jag gör allt det som ska göras också. Det är de stunderna hon svarar på alla frågor, hjälper de som behöver lite hjälp med något kommando och när hon skriver instruktioner på allt vi gör som jag passar på att göra annat. En del andra sitter och spelar patient, så jag behöver inte ha så dåligt samvete. Och jag gillar verkligen det här tempot och den här avslappnade formen av undervisning. Visst, man skulle kunna utnyttja tiden väldigt mycket bättre, men då blir det oftast på bekostnad av av annat.  Jag har lärt mig en massa saker på den här kursen så jag är nöjd.

Nu ska jag snart sticka bort till tennisbanan. Det blir ingen tennislektion idag, men eventuellt så skulle en av tjejerna i gruppen komma dit så att vi kunde spela lite ändå. Men jag har inte riktigt fått klart för mig om det blev helt bestämt eller inte. Men jag har ju nära till tennisbanan så jag sticker dit och kollar. Sen blir det direkt vidare till golfen.

Läckletarkillen hittade en läcka när han var här igår. Så nu återstår att se vad våra kära hyresvärdar har tänkt att göra åt problemet. Han rekommendera också mycket starkt att de skulle göra om hela ytbeläggningen på poolen innan större skador sker. Det vore ju toppen om det blev fixat. Synd bara att vi snart ska flytta härifrån.

Nej, tennisbanan nästa.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar