Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 13 april 2011

Mot Paris

Jag hade en lugn och skön födelsedag igår. Tusen tack till alla mina vänner som skickade hälsningar genom facebook, mail och telefon. Det värmer! 

Jag började dagen med en tennislektion. Jag var så nervös att något skulle hända med benet igen. Jag har ju inte känt av det alls på nästan en vecka så jag ville ju verkligen inte att det skulle gå upp igen. Så de första fyrtio minuterna kände jag mig mest som ett stort klippblock som någon slängt ut på banan. Jag vågade knappt springa. Detta trots att jag faktiskt har varit ute och joggat några gånger under den senaste veckan och inte haft ont av skadan alls. Att jag däremot känner av både mitt opererade knä och min opererade fot är ju en helt annan sak. Men jag var alltså väldigt stel den första tiden på banan, och de få gångerna jag gjorde en ansats av att springa lite så kunde jag inte få till några bra slag eftersom min tanke hela tiden var fokuserad på om jag kände smärta när jag sprang. Men som väl var så släppte detta efter ett tag så att jag iallafall kunde få lite fart på fötterna på slutet. Hoppas verkligen att det är helt ok nu så att jag inte åker på något bakslag senare.

Det blev ingen golf idag så efter tennisen stannade jag till på Smoothies factory och köpte mig en stor jordnötssmörsmoothie. Det är så gott! Har ni smakat det någon gång? Vet inte om det är speciellt nyttigt, men gott är det.

När jag kommit hem så tog jag med mig min smoothies ut och la mig i solstolen. Riktigt varmt var det igår, så när drycken var slut så gick jag in och hämtade vår poolmadrass och blåste upp den och låg sen och flöt i poolen ett tag. Så skönt och avkopplande. Men för sitt eget bästa så kan man ju inte ligga så länge under en stekande sol. Så det blev till att tvinga sig själv att ta sig därifrån efter en stund.

På kvällen var jag på After work med Ewa, Margret och Janitha. Tänk att jag får följa med på AW trots att jag inte har något arbete. :)

Idag så har jag packat en liten väska och väntar nu på att Pär ska komma hem från jobbet. Sen åker vi till flygplatsen och  sätter oss på planet till Paris. Pär åker direkt till sitt möte och jag strosar väl i Paris ett tag innan jag sätter mig på tåget mot Disney för att möta upp Erika när hon slutar jobbet för dagen. Sen blir det väl några timmar tillsammans innan jag åker till vårt hotell. På fredagen jobbar Erika och sen på kvällen ska hon på en förhandsvisning på en film som Disney gjort. Men hela lördagen och söndagen har vi tid att vara tillsammans. Jiiipie!

Den enda som inte riktigt gillar detta är förstås Lillpisen. Hon får ju vara ute i flera dagar. Det går ingen nöd på henne, hon får mat av grannen, men hon kommer nog att stå och knacka på dörren många gånger och undra varför ingen släpper in henne.

Nej, nu får jag nog packa det sista. Inte sitta här vid datorn. Det är ändå inte så lätt att blogga när man man har en katt som trampar på tangentbordet och som hela tiden ställer sig framför skärmen.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Många grattis i efterskott!
    Hoppas ni får fina dagar tillsammans i Paris. Det är ju en helt underbar stad tycker jag. Särskilt på våren!
    Jättespännande att Erika jobbar på Disneyland.
    Njut och ha det bra tillsammans!
    Kramar

    SvaraRadera