Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 4 april 2011

Basket

Mina gäster från Dallas har åkt hem, Pär är i Tyskland och jag tycker lite synd om mig själv som är ensam hemma igen. Så för att muntra upp mig lite så gjorde jag igår något jag aldrig gjort förut. Jag köpte en biljett till ett event genom en site som köper och säljer biljetter som folk vill bli av med. Jag är ju normalt väldigt skeptisk till sådana siter och tar för givet att jag kommer att bli lurad. Men igår bestämde jag mig alltså för att ge det en chans. Biljetten jag ville komma åt var till finalen i The final four. Det är ett jätteevent som idag äger rum i Houston. De är de två bästa collegelagen i basket som möts i en final idag. Varje år går slutspelet i olika städer och i år är det alltså Houstons tur att vara arrangörer. Det har varit massor av event hela helgen. Och över hundratusen besökare har kommit till Houston för detta event. Finalen har varit slutsåld sedan mycket länge, de säljer redan biljetter till nästa års event. Men eftersom man köper biljetter som ett paket både till semifinalerna som var i lördags och till finalen som är i dag. Så är det många besvikna fan som inte kommer att gå på finalen eftersom deras lag åkte ut i semin, De är nu dessa biljetter som säljs. Jag slog alltså till och köpte en biljett. Betalade $65  för en $140 biljett. Jag hämtade den i förmiddags och måste säga att jag fick lite mer tilltro till det hela när jag såg organisationen runt biljettupphämtningen.

biljetter
Tältet där man hämtar sina förbeställda biljetter. Biljetten låg i ett kuvert med mitt namn och väntade på mig. Jag kom dit precis när de öppnat och det var väldigt smidigt. Kan tänka mig att det blir lite mer kaosartat närmare till matchen.

Så nu har jag alltså biljetten i min hand och nu återstår det bara att se om jag blir insläppt.
Jag läste faktiskt en del utvärderingar av siten innan jag beställde och de var väldigt skiftande. En del sa att de hade hjälp till att få deras högsta önskan uppfylld och en del sa att de aldrig skulle använda de igen. Så det blir spännande att se.

Jag är ju inte så speciellt intresserad av basketmatchen, men jag tycker att det ska bli kul att se eventet i sig. Jag tror att det är Butler  och Connecticut som möts i finalen. Var Butler kommer ifrån vet jag inte, men det ska jag nog ta reda på :) Den stora frågan är vilka jag ska heja på. Det får jag nog bestämma när jag är på plats. Kanske de med den snyggaste matchdressen, eller, vad tycker ni?

Återkommer senare med en rapport om hur det gick och det blir även en rapport om helgen när vi hade besök från Dallas.

Nu måste jag koncentrera mig på min photoshopkurs. Tycker att läraren tittar lite konstigt på mig när jag sitter och skriver :)

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Haha vilken bra student du är Marie som gör allt annat. Sänder över en kram från ett vårigt Malmö. Hoppas att allt är bra med dig. Lycka till med basket matchen. Kram Tessan i Malmö

    SvaraRadera