Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

lördag 30 april 2011

Hemresa

Under natten mellan lördag och söndag sov jag gott och tog följaktligen inga huvudvärkstabletter. Detta gjorde att jag vaknade till blixtrande migrän när klockan ringde på morgonen. Snabbt stoppade jag i mig några tabletter och låg och vilade ett tag. Jag trodde nog inte att denna dag skulle bli så särskilt behaglig. Det var länge sedan jag kände dessa blixtrar i i huvudet. Desto mer förvånad blev jag när jag märkte att huvudvärken faktiskt gav med sig efter en stund, och med lite frukost i magen så mådde jag helt ok igen. Märkligt måste jag säga. När migränanfallen har gått så långt förut så har jag aldrig kunnat stoppa dem med några huvudvärkstabletter. Men jag var tacksam för att värken försvann och att jag kunde fortsätta köra.

Efter frukosten så checkade vi ut och styrde bilen mot Buffalo flygplats. En bilresa på lite drygt 6 timmar.
Vi fortsatte att passera så många fallfärdiga ställen, det var hela byar som såg helt övergivna och förstörda ut. Usch vad trist att se.

Vi kom till flygplatsen i god tid före planet mot Cleveland skulle avgå. Vi kunde i lugn och ro byta till lite tunnare kläder anpassade till Houstonhettan och sedan checka in alla fyra väskorna och Fredriks skidor. Helt otroligt, normalt när man flyger inrikes i USA så får man betala för alla bagage man har med sig. Men eftersom Pär har senatorstatus på  Lufthansa och jag har silverstatus på SAS så fick vi checka in tre väskor var helt gratis. Skidorna skulle vi egentligen betala $100 för eftersom de var längre än deras tillåtna maxlängd. Men ett Senatorkort kommer man långt på så även skidorna slank med utan betalning. Lite skevt kan jag ju tycka. Ingen silver eller guld status betyder inga väskor, guld eller silver betyder 3 fria bagage var.  Lite mer jämlikt hade de väl kunnat fixa till det tycker man ju. Men men, vi slapp ju betala och är tacksamma för det. Nu får vi se vad Fredrik kommer undan med när han ska flyga hem med återstående två resväskor.

Eftersom vi hade gott om tid så kunde vi sitta på en sportbar och käka och titta på hockey i lugn och ro. Buffalo spelade så det var ju lite extra kul att sitta på Buffalo flygplats och följa detta. Tyvärr så förlorade Buffalo till slut matchen.

Planet mot Cleveland lyfte i tid och sedan återstod bara en sista väntan där innan vi kunde flyga sista sträckan mot Houston.  På sista sträckan hade de DIrectv. Så jag kunde följa matchen Chicago mot Vancouver. Den gick till övertid så jag fick valuta för den dyra avgiften det kostade att se på tv på planet. Tyvärr så slutade ju inte matchen på det sättet jag ville, men det löste ju sig till slut i den lite väl spännande sjunde matchen.

Strax efter midnatt parkerade vi Volvon hemma i garaget och möttes av en katt som välkomnade oss hem.

Sköt att vara hemma igen förstås, men vi är väldigt nöjda med vår lilla minisemester.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar