Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 24 april 2011

Marcel

Vi sitter nu på Buffalo flygplats och väntar på att gå på planet mot Cleveland för vidare resa mot Houston. 

Vi har haft en bra helg, men den berättar jag om vid ett senare tillfälle. Just nu vill jag bara skänka många kramar och tankar till Peter och Joy vars lilla Marcel förlorade kampen mot sin sjukdom natten till påskafton.
Peter och Joy fick njuta av att vara föräldrar i fem månader innan deras fina lilla Marcel rycktes bort från dem. Han led av något jag aldrig har hört talas om och önskar att jag aldrig hade fått anledning att få vetskap om, mitokondriell sjukdom. Den finns i många olika varianter och Marcel drabbades av den värsta, ingen bot finns och hans sjukdomsförlopp gick väldigt fort.

Nu önskar jag Peter, Joy, pappa, Gunnel och alla andra nära och kära mycket styrka för att ta sig igenom detta på bästa sätt.

Kram på er, vi tänker på er och ni har funnits med oss under hela vår resa.

Fina lilla Marcel klädd i Cowboykläderna jag och Erika köpte till honom i julas.

marcel

marcel2

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar