Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 25 april 2011

Hemma igen

Flygresan hem igår gick bra. De har börjat med direktsänd tv på inrikesflighterna på Continental. Det är oförskämt dyrt, men Vancouver spelade ju sjätte slutspelsmatchen mot Chicago så det kunde man ju inte missa. Var toppen att kunna fördriva tiden genom att titta på den spännande matchen. De bjöd även på en extraperiod då matchen gick till övertid. Tyvärr slutade matchen med förlust för Vancouver så nu avgörs allt i sjunde och sista matchen. Hur kunde det bli så? Vancouver hade ju 3-0 i matcher. Nu får vi hoppas att de kan skärpa till sig och vinna på tisdag så inte säsongen är över redan.

Vi kom hem strax efter midnatt och möttes av katten som som blev väldigt glad över att se oss.

Nu på morgonen har jag varit ute och rensat i poolen och fyllt på vatten. De kommer någon hit i eftermiddag som ska se om de kan hitta läckan, och då skulle poolen vara fylld och ren så det tar en stund att städa den när den stått orörd hela helgen. Får hoppas att de hittar felet och att det är lätt åtgärdat. Själv är jag inte hemma när de kommer, jag ska snart åka på min photoshopkurs. Får se om jag hinner blogga lite om vår resa under kursen.

Så länge kommer här ett foto från Montreal.

CIMG3804
De hade fräcka gungor i Montreal. när man gungade på dem så skapades musik.

För övrigt så verkar nu de flesta pusselbitarna fallit på plats vad det gäller vår flytt till Kiel. Så nu tror vi att vi flyttar i mitten/slutet av juni. Men som sagt, ännu fattas det någon liten pusselbit för att jag ska känna mig 100% säker.

Ha det gott och ta hand om varandra,

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar