Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 1 maj 2011

Ytterligare en vecka att lägga till handlingarna

Ja, så är snart denna veckan också slut.
Det har väl rullat på som de flesta veckor.

I måndags var det photoshopkurs. I tisdags golflektion och eftersom min tennislektion var inställd så stack jag och Pär iväg och spelade lite tennis på kvällen istället.

På onsdagen servade jag bilen hos Thomas. Bl.a återställde han den lilla lysande Check engine lampan. Den lös utan att det var några problem med bilen, bara lite brist på kommunikation.
Volvon måste besiktigas innan april månad var slut och bilen skulle inte klara besiktningen utan att lampan var återställd. Så min plan var att serva bilen och sedan åka till besiktningen. Men de planerna fick jag ändra på. Thomas berättade att man måste köra ett antal miles så att alla system hinner gå igenom en “cycle” innan alla system visar att de är klara innan man besiktigar.
Att köra fram och tillbaka till Woodlands trodde han skulle räcka, och dit skulle jag ju på fredagen så då fick jag vänta med besiktningen tills dess.

På onsdagskvällen var Göran och Ingela här och kollade på Volvon. De är intresserade av att köpa den när vi flyttar. De kollade in bilen och sedan bjöd jag på lite mat och vi satt och tjatade och hade det allmänt trevligt under kvällen.

På fredagen åkte jag upp till The Woodlands. Vi hade flyttat vår SWEA-lunch till fredagen för att Mia skulle kunna vara med på en sista lunch innan de flyttade tillbaka till Sverige. De har ju varit ute på en sju veckors lång road-trip och var nu tillbaka i The Woodlands för att hämta upp resten av packningen och lämna tillbaka husbilen.

När jag körde tillbaka hem så körde jag inom besiktningen för att få det gjort innan helgen. Men, tyvärr, bilen var inte redo ännu, så det blev fail. Men han trodde att ytterligare en tur till The Woodlands skulle räcka för att den skulle gå igenom. OCh vi hade precis bestämt med Mia och Micke att åta middag med dem i The Woodlands under kvällen så det var bara att hoppas att ytterligare 90 miles skulle fixa biffen.

Vi åkte alltså upp till The Woodlands och tillbringade några timmar tillsammans med Mia och Micke. Mycket trevligt var det. Vi satt på en uteservering nere vid vattnet och åt drack och pratade under flera timmar. Jättekul att vi fick till denna sista träff innan de drog iväg till Sverige igen. Tänk vad tiden går. Det kändes inte som om det var 2 1/2 år sedan vi träffade Mia och Micke för första gången. Den gången var det på en pizzeria nere i Down Town. Vi hade säkert lärt känna Mia och Micke i vilket fall som helst under tiden de bodde här. Men anledningen till att vi träffades första gången var att det visade sig att vi hade en gemensam vän i Halmstad. Så det var faktiskt August som såg till att vi fick kontakt. Tack för det August.
Ha det så gott i Sigtuna nu familjen Arnestrand. Vi ses igen.

På lördag förmiddag gjorde vi ett nytt försök med besiktningen, och se, nu gick det bättre. Den passerade och vi fick en ny klisterlapp att sätta på vindrutan. Tur det, det var allra sista dagen innan vår gamla var ogiltig. Men nu är den alltså godkänd ytterligare ett år.

Efter besiktningen så gav vi oss ut på lite cykeljakt. i den andra affären vi var så hittade vi en cykel som vi båda blev sugna på. Så vi slog till på en varsin. Pär fick med sig sin hem samma dag, så han cyklade hem från affären. Men min storlek fanns inte hemma så jag ska hämta min på tisdag. Nu gäller det bara att hitta fina cykelvägar i Kiel. Men det tror jag att det finns gott om där.

Idag har vi gjort en snabb shoppingrunda, annars mest gått och småplockat. Nu väntar vi på att Ewa och Staffan ska komma hit och förgylla vår kväll. Vi tänkte bjuda på grillade lammkotletter. Hoppas det smakar bra. Jag är ju som ni alla vet ingen mästare i köket.

Måste också berätta att Lillpisen häromdagen kom hem utan halsband. Det är lite otroligt. Hon har haft sitt halsband i nästan ett och ett halvt år. Erikas Lester tappar ungefär ett halsband i veckan, men  det var alltså det första halsband som Lillpisen tappade. Så nu blir det till att köpa ett nytt, men det kanske hon kan vara värd:)

Nu ska jag iväg till affären och köpa getost.

Ha det gott och ta hand om varandra,

Kram / Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar