Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 9 maj 2011

Måndag

Sitter nu på min photoshopklass. Sista lektionen, känns lite trist. Det har verkligen varit en bra kurs även fast det varit lite segt ibland. Läraren är väldigt pedagogisk och har ett stort tålamod. Men nu är det alltså sista lektionen och jag får se vad som händer nästa termin. Kanske det blir någonting i Kiel, vi får se.

Idag åkte jag med tom mage till farbror doktorn för att de skulle kolla mitt kolesterolvärde. Väntan innan man kommer in till doktorn var lång som vanligt. Jag hade tid kl. 9.30 och klockan var över 10.30 när doktorn steg innan för tröskeln. Men sen är allt avklarat på några minuter och jag går därifrån $135 fattigare.

Ikväll ska vi till Minute Maid Park och kolla på en Basebollmatch. Jag och Pär var på en match för drygt ett år sedan, men Fredrik har inte sett någon match live. Så det är ju bäst att passa på medan vi fortfarande bor kvar här. Det ska bli kul, men jag förstår inte vad vi tänkte på när vi köpte biljetter till en match som spelas samtidigt som Vancouver har chans att bli klara för nästa omgång i slutspelet. Vi får hoppas att de klarar det utan vår support så att de inte blir en lite väl spännande sjunde match i den här omgången också.

Innan jag vänder min koncentration till kursen igen vill jag bara visa en bild på Lillpisens kompis, Herr Katt. Katter kan verkligen det där med att vara avslappnade.

IMG_4079

Det var allt för nu.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar