Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 13 maj 2011

En golfdag

Detta skrev jag igår kväll, men då var blogger i read only mode, så då gick det inte att publicera, så här kommer gårdagens inlägg.

Träning ger färdighet heter det ju. Och jag får nog säga att det stämmer vad det gäller mitt golfspel. Visst, jag slår många dåliga bollar, idag så la jag ett antal i vattnet te.x. Men nu har jag iallafall fler slag som jag är nöjd med än slag som jag är missnöjd med. Och idag satte jag också några riktigt långa puttar, känns verkligen härligt när de går i. (Sen behöver vi inte prata om de där korta puttarna som inte gick i)

Som ni förstå så har jag spelat golf idag. Jag var med Astrid och Pernilla och spelade i Hermann Park. Vi började att spela strax innan tio. Och det var tur att vi bestämt att spela på förmiddagen. För lagom till att vi slutat spela så kom det efterlängtade regnet. Det har inte regnat här på evigheter och det är så torrt. Några små lokala skurar kom igår, men det var inte mycket att hurra för. Men idag blev det alltså ett rejält åskoväder.

När vi spelat klart så traskade vi bara över gatan och åkte upp till Pernillas fina lägenhet och blev bjudna på god sallad. Tack för det Pernilla.

När jag kom hem så var Pär redan hemma. De hade tagit beslutet på jobbet att åka hem och jobba hemifrån på eftermiddagen. Det brukar nämligen bli fullständigt kaos i trafiken när det regnar mycket här. Och det märktes när jag körde hem. Fast inte rusningstrafiken hade startat var det köer på 59:an söderut. Undrar hur det såg framåt femtiden?

CIMG3826

Nu ska jag bänka mig i tv-soffan och kolla på sjunde och avgörande matchen mellan San Jose och Detroit. Det vinnande laget blir Vancouvers motståndare i nästa omgång.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Nihao!
    Så roligt att det känns bättre med golfen, jag menar fler slag som är bra än sämre ; )
    Jag försökte kommentera baseball men det funka inte ? jag såg en match under OS....
    Just nu ser jag bordtennis VM från Rotterdam, de visar just nu herrar kvartsfinal? kines mot kines och så himla fantastiska bra matcher : )

    kram Anna G

    SvaraRadera