Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 19 maj 2011

Golflektion

Idag har Fredrik haft golflektion för Lotta. Lotta är en otroligt duktig instruktör. Tålmodig, pedagogisk och lätt att förstå. Skillnaden på Fredriks svingar efter dagens lektion och i lördags är jääätte stora. Får se om detta är något Fredrik har lust att lära sig på allvar. Som Lotta sa, så är det ju en stor fördel i arbetslivet om man kan spela golf.

CIMG3840

CIMG3842

CIMG3841

Angående mitt golfspel så har jag räknat ut poängen enligt Svenskt poängspelsmodell. Jag fick 50 poäng! Det säger ju egentligen inte mig så mycket, men enligt Lotta är det bra, så det är ju kul. Det innebär att jag gick 14 under mitt eget handikapp tydligen. Jag funderar nu väldigt skarpt på att gå någon kurs i Sverige i sommar så att man kan få grönt kort och börja spela lite mer regelbundet och få sig ett riktigt handikapp. Får se om jag kan få med mig Fredrik på en gemensam kurs kanske.

Vi har nu bokat biljetter till Tyskland. Vi åker söndagen den 29:e maj och åker tillbaka till Houston den 5:e juni. Vi hade bokat tid med en agent i Kiel som skulle hjälpa oss att hitta lägenheter som vi kan titta på. Men nu har både hon och vi upptäckt att det är Kristihimmelsfärdsdagen på torsdagen. Detta är något vi inte alls har haft någon koll på. Man tappar lätt kontrollen på helgdagar och veckonummer när man bor utomlands. Men vi får hoppas att vi får till någon dag tillsammans med agenten iallafall.

I morgon kommer flyttfirman och ska se hur mycket vi ska skicka över till Tyskland. Nu helt plötsligt händer allt på en gång. Vi har väntat så länge på besked om och när flytten ska ske, och nu när det väl blivit bestämt så blir det plötsligt väldigt bråttom.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar