Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 8 maj 2011

Söndagskväll

Det här verkar mer och mer bli en veckoblogg. Jag fattar inte att tiden rusar iväg så fort. Men det är väl ett tecken på att man har kul, så det är väl bra.

Men nu blir det alltså en ny summering av veckan.

Staffan och Ewa var ju här i söndags. De lyckades hitta ett litet hål i sitt späckade flyttförberedelseschema. Och det var vi väldigt glada för. Det är alltid trevligt att fördriva några timmar tillsammans med The Norens. Tänk att de snart flyttar ifrån Houston. Vi kommer att sakna dem mycket.

IMG_4088

Pär fick uppgiften att grilla lammkotletterna.

IMG_4090

I måndags var det photoshopskurs som vanligt. Sen var jag bara hemma och vände innan det var dags att åka till Houston Ship Channel.
Det var SACC TX som anordnade en båttur där. Under veckan som gått så har det varit en megastor mässa här i Houston. OTC, The Offshore Technology Conference. I samband med denna mässan så är det många svenska företag på besök här i Houston. Deltagare från de företagen var inbjudna på båtturen så vi var ett stort gäng som åkte båt tillsammans på Houstons kanal. Man kan inte påstå att det var vidare vackert. Men det var intressant att se.

IMG_4093

IMG_4114

IMG_4111

IMG_4118

IMG_4120

IMG_4123

IMG_4127

På tisdagen var det golflektion och tennislektion.
Efter golfen åkte jag iväg till Golfsmith och köpte mig en golfkjol. Kan ni tänka er, nu har jag både en tenniskjol och en golfkjol. Hur ska detta sluta?
När Pär kom från jobbet åkte vi iväg och hämtade min nya cykel. Och såklart så tog vi en runda på våra nya cyklar senare på kvällen.

Scott-Sportster-P3-2010

På onsdagen var det SWEA-lunch på IKEA.Vi var många tjejer där och lunchade tillsammans, trevligt var det som vanligt förstås.

På torsdag förmiddag hade jag en liten golfspellektion med Lotta. Dvs. jag var ute på banan och spelade några hål. Lotta var med och gav mig råd och tips om olika slag och vilket klubbval jag skulle göra. Riktigt kul var det. Man skulle alltid ha med sig Lotta när man är ute och spelar. Men känner sig så trygg då.
Efter golfen så tillbringade jag en stund vid och i poolen. Gott!

På fredagen väntade jag först på att Orkin skulle komma och spruta gift i vårt hus. Sen tog jag golfklubborna och begav mig till Driving rangen och stod och slog en timma. Det var riktigt hett, 31 grader i skuggan och inte ett moln på himlen. Tur att jag tagit vatten med mig.

Annars så var fredagens stora händelse förstås att Fredrik skulle komma hem från Montreal. Det gjorde han också. Han anlände till flygplatsen i god ordning, dock en dryg timme försenad. Det känns väldigt bra att ha honom hemma igen. Men jag kommer förstås att vara orolig nu när han beger sig ut på vägarna med bilen igen. Tänk att ett läsår har gått så fort. Jag tycker inte det var längesedan jag körde honom till flygplasten för att han skulle flytta till Kanada.

Igår lördag så åkte jag och Pär till IKEA. Men faktiskt inte för att köpa några möbler utan för att sälja. Vi levererade tre fåtöljer till två olika köpare. Känns bra att bli av med lite nu när vi inte kommer att ha lika mycket utrymme längre.
Men ännu finns det mycket kvar på vår lista, och den växer för varje dag också. Jag publicerar snart en uppdaterad lista.
Fast vi började ju faktiskt vår lördag hos veterinären. Kl. 8 hade Lillpisen tid där. De skulle ta ett blodprov på henne. Detta prov ska nu skickas till Kansas för analys. Vi hoppas på att få svar på provet i god tid innan vår flytt och att det visar att hon har tillräckligt med antikroppar mot rabies, så att vi kan flyga med henne direkt till Sverige i sommar.
Lillpisen har förresten fått en ny leksak. Hon är ju inte speciellt leksen av sig och det roligaste hon vet är jaga små löv som råkat komma in på golvet. Alla leksaker jag köpt har hon ratat. Men nu har jag köpt en liten tygfågel, den är inte speciellt fågellik tycker jag. Men den låter precis som en fågel. Jag tar ibland fel på den och fåglarna ute i vår trädgård. Denna lilla tygfågel har Lillpisen roat sig med under ganska lång tid i helgen. Den låter bara när man rör vid den och det ser ganska roligt ut när hon sakta smyger fram till fågeln och sätter tassen på den så att den börjar låta :)

Idag söndag har jag suttit med SACC TX:s nyhetsbrev hela dagen. Att sätta ihop själva nyhetsbrevet går ganska lätt och smidigt, men det är så mycket annat som ska göras i samband med utskicket. Bl.a ska alla artiklar som finns med i nyhetsbrevet läggas ut på websidan och det tar ett tag och få det gjort så att det ser någorlunda ok ut med text och bild. Sen ska alla adresslistor matchas ihop och det tar en evinnerlig tid. Men nu är det alltså gjort och utskicket sker i morgon förmiddag. Får hoppas att jag inte kommer på att jag gjort någon stor miss bara.

Veckan som kommer är helt uppbokad. Det blir bl.a. läkarbesök, Photoshop, baseboll, golflektion, tennislektion, fika/mat med blivande Houstonbor, biltransport åt Staffan och Ewa, avskedslunch, middag med våra vänner som ska köpa vår Volvo, ta emot poolreperatörerna, golfspel med Astrid och Pernilla och lunch med fler vänner. Och eventuellt, om allt hinner bli klart, så åker jag och Pär till Tyskland på lördag. Tanken är att vi ska titta på olika lägenheter för att se om vi kan hitta något som vi vill ha. Men som sagt, det är mycket som ska gå i lås för att detta ska kunna ske redan på lördag.

Men nu är det sent på söndag kväll och jag är trött. Nu ska jag krypa ner i sängen, läsa lite och sen förhoppningsvis sova gott.

Godnatt på er, ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. NIhao!
    G O L F K J O L ????
    Kära Marie!
    jag ser fram emot att ha en fm på ranchen i Dalsland i sommar med dig i din kjol .....
    Anna G

    SvaraRadera