Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 29 maj 2011

På väg till Tyskland

Ja, nu är vi äntligen på väg till Kiel på vår tittresa. Vi sitter just nu i loungen på flygplatsen i Houston och väntar på att gå ombord.

Ska bli spännande att se om vi hittar någon lägenhet som vi gillar. Jag har inte haft så stort hopp förut, men under de senaste veckorna har de kommit in några intressanta lägenheter. Problemet är bara att många av dem har bara legat ute under en dag och sedan har de försvunnit igen. Så det gäller nog att ha lite tur tror jag.

Lillpisen är hemma i huset och vaktar Fredrik, eller kanske det var tvärtom :)

IMG_4293
Har man väldigt skarpa ögon så ser man vår vaktkatt som ligger och vaktar utanför ytterdörren.

Annars så har det inte hänt så mycket under veckan.
I fredags kom Pernilla hem till mig för att jag skulle överlämna mitt ena uppdrag i SACC TX. Det var nämligen tänkt att Pernilla skulle ta hand om medlemsregistret efter mig. Men under tiden vi satt och tittade på hur det fungerade så ringde hennes man och berättade att den visaansvariga på hans jobb starkt rekommenderade henne att inte ta hand om detta då det i hennes mans visa stod att hon inte får jobba eller volontera i något amerikanskt företag. Stön, vad skulle det spela för roll om hon sitter hemma och håller ordning på ett register utan att få något betalt. Men men, de amerikanska myndigheterna vill man inte bråka med så nu ör det nog bäst att vi hittar någon annan som tar hand om registret. Tråkigt för Pernilla som var väldigt sugen på att göra detta och väldigt tråkigt för SACC TX som går miste om en mycket kompetent person i sin organisation. Hörde sen att det var en annan som ev. skulle ta över en del av min andra uppgift och problemet var exakt det samma för henne. Ännu en mycket duktig person som blir hindrad att ta på sig en uppgift som är som klippt och skuren för henne. Får hoppas att det visar sig att det är fel och att de kan åta sig uppgifterna så småningom.

Igår tog jag och Pär några små cykelturer. Man orkar inte så mycket nät det är 35 grader i skuggan och det inte finns ett moln på himlen. Tur att det blåser en hel del iallafall. Vi låg också i poolen en bra stund. Lite svalka ger den än så länge, igår var vattentemperaturen 30.5 grader.

Som ni vet så pratar jag inte tyska, så det blir en liten utmaning för mig i Kiel. Jag har tittat runt lite på nätet för att se om det finns någon golfklubb i Kiel. Och det finns det, problemet är bara att allt står på tyska. Tur att man kan översätta hela sidan genom en knapptryckning. Har ni provat de någon gång?  Gör det! Man får sig många goa skratt. Eller vad säger ni om den här texten som jag översatt från tyska till svenska från en sida på golfklubben.

Golf post-kampanj "spela golf - ha kul"

Golf Club Kitzeberg är en partner till de stora nationella investeringarna Golf nybörjare Initiative "spela golf - ha roligt". Alla som skidor Mexikanska bara vill prova den inte är bindande på golfbanan de golfklubbar Kitzeberg eV hjärtligt i Heikendorf välkomna. välkommet tillskott till sportkläder har ingenting. Racketar och bollar är självklara. Således någon försöker göra sitt första varv och stroke.
Krävs för detta är helt enkelt en play-golf-kort. Play-golf-kort är det lätt biljett till en värld av golf. Det kostar 19,00 € och har rätt till två timmars rättegång session i en liten grupp.
Tillgängligt att spela golf-kort direkt på vårt kontor.
"Spela golf - ha kul" är den största rikstäckande golf nybörjare initiativ av den tyska Golf Association. Kampanjen kommer att pågå till slutet av 2011 förmedla det roliga med "gröna sport" och bidra till att minska fördomar och hämningar om sporten.
Registreringar info@golf-kiel.de eller direkt på vårt kontor under 0431/232324 möjligt på följande datum. Kurserna hålls på följande datum: (för grupper och individuella möten är möjliga)

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Lycka till! Hoppas ni hittar det ni söker....spännande, jag älskar att titta på lägenheter : )

    SvaraRadera