Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 17 maj 2011

Tisdag

Först måste jag säga att jag är supernöjd med min Ipad så här långt. Den ersätter ju inte en laptop på långa vägar, men man kommer långt med bara Ipaden. Te.x har jag nu fått en kökstv för första gången i mitt liv. Det är ju lite kul att kunna titta på te.x “så ska det låta “ samtidigt som jag står ensam i köket och lagar mat (ja, det händer faktiskt att jag lagar mat fast vissa av er tror att det aldrig sker). Ihopkopplad med vår Bosehögtalare så överröstas t.o.m vår högljudda köksfläkt.

Jag använder Live writer när jag bloggar. Jag tycker att det är väldigt smidigt. Men en sak retar jag mig på väldigt mycket. Det är deras rättstavningsbibliotek.
Jag försöker verkligen tänka på att inte särskriva ord, och inbillar mig själv att jag är hyfsat bra på det. Men Live Writer tycker hela tiden att jag skriver fel och föreslår hela tiden orden särskrivna istället. T.ex så klagar den på supernöjd och kökstv här ovan och vill istället att jag ska skriva super nöjd och köks tv. Jovisst kan man säga super nöjd och köks tv, men då blir det ju inte på samma sätt som jag säger det, eller har jag fel? Vad säger alla ni svensklärare där ute?

Annars så har inte så mycket hänt här. Igår var jag och Fredrik på Memorial Mall ganska länge, skor och jeans till Fredrik var det som stod på inköpslistan. Sen blev det lunch på Golden Corral. Det är ett bra ställe, buffé som innehåller något för alla för ca $8 är väldigt bra.

Idag har jag som vanligt haft tennislektion och golflektion. Sen åkte jag och Fredrik till Fry´s för att köpa en laddare till hans netbook. Inte klokt vad de har mage att ta betalt för tillbehör.

I söndags hejade vi fram Vancouver till seger i första matchen i semifinalomgången. Bara tre vinster kvar för dem så är de i final!

I morgon tänker vi extra mycket på Peter, Joy, pappa och Gunnel. Det är begravning för lille fina Marcel som gick bort bara fem månader gammal. Tankarna kommer att vara hos er i morgon. Många styrkekramar till er alla.

Ha det gott och ta hand om varandra

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj! Bråda tider för er och mycket som ska ske.
    Skönt med lite sport som avkoppling!
    Ops! Nu blev jag också sugen på en Ipad. (Är i övrigt väldigt nöjd med min Mac Air.)
    Ha de´!
    Kramar

    SvaraRadera