Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 26 augusti 2010

Womens Club

Oj, det var runt 40 kvinnor på Champagne Social eventet ikväll. Alla bor i vårt område och jag kände igen 2! Vilken koll jag har på min omgivning va?
Jag anmälde mig och betalade för ett medlemskap. Får se om jag hänger med på något i framtiden.

Tack vare mitt förra inlägg om att vi fattades lite el, så fick jag ett tips av en erfaren Houstonbo. Man skulle titta efter en liten röd knapp på uttagen på toaletterna och i köket. Någon röd knapp hade vi inte. Däremot hittade vi två små knappar som hade samma färg som plattan den satt på. Så den var nästan osynlig, eller kanske inte osynliga, men det var iallafall inget vi hade uppmärksammat på de två åren vi snart bott i detta hus. En bidragande orsak till att vi inte sett knapparna kan vara att ovanför kontakten har vi en handdukshängare. Den brukar jag använda till att hänga lite kläder på. Så kontakten är för det mesta dold bakom något tyg. Men nu när vi hade fått tips på att vi skulle leta efter en knapp så såg vi den. Pär tryckte på knappen och så hade vi ljus i vårt hus igen. Märkligt. Tur att vi inte hann ringa någon elektriker. Men det är alltså inte alla kontakter det finns sådana här knappar på. Bara dem i våtutrymmena verkar det som.

Back Camera

Nu blir det till att sova några timmar, hoppas jag iallafall. Man vet aldrig riktigt hur det blir med den saken när det gäller mig. Men jag känner mig riktigt trött iallafall, så jag hoppas på det bästa. Och i morgonbitti åker vi till New York.

Godnatt

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar