Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 11 augusti 2010

Ett objektiv levererat

Så kom då mitt objektiv idag. Självklart var jag tvungen att prova det på en gång. Eller det förstås, jag lät det svalna lite först. Paketet var alldeles varmt efter att ha legat i den svarta UPS-bilen hela dagen. Och när jag öppnade lådan var objektivet ännu varmare än lådan. Jag kände att det var nog bäst att det fick svalna av en stund först. Men sen satte jag på objektivet på kameran och bara sköt av en bild, ni vet, så där bara för att få trycka på knappen. Resultatet blev väl inget vidare :) Jag får nog ut och leta lite motiv sen.

 skrivare
Mitt första foto taget med min nya kamera, Canon Rebel T2i.
Jag får hoppas att de kommande fotona håller lite högre kvalitet:)

När jag bloggar så tänker jag förstås på att allt jag skriver kan ses av alla, men samtidigt tänker jag att det bara är mina vänner och bekanta som faktiskt hittar till min blogg. Varför skulle någon helt okänd hitta dit?
Men idag, blev jag lite full i skratt när jag googlade på “hes katt” för att se om jag hittade någon nyttig information om Lillpisens tillstånd, och min blogg kom upp som träff på sidan två. Kanske det finns för mig helt okända personer någonstans i världen som läser min blogg och nu vet att jag har en hes katt:)

Ha det gott

Kram/Marie

1 kommentar:

  1. Kul med nytt objektiv!
    Det finns många fler än du tror som läser din blogg. Tur är väl det! Annars gick de miste om något!
    Idag har vi 27 grader i Stockholm, varmt för att vara här. Svalkar mig med EM i simning.
    Har ingen egen pool!
    Ha det gott!

    SvaraRadera