Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 2 augusti 2010

Lite mer svamp

Igår var jag och Pär borta i Björnliden och gick i skogen. Pär skulle kolla lite gränser inför mötet med skogsexperten idag.
där vi gick fanns det inte så många kantareller, däremot fanns det oerhört gott om dessa fina svampar. Såg ganska goda ut. Undrar om det blir goda att göra sås på.

  flugsvamp flugsvamp3

Nej, jag bara skojar. Jag vet att de är giftiga. Men visst är de vackra? När jag skulle fotografera svamparna så upptäckte jag att jag gjort misstaget att glömma kvar minneskortet i datorn. Tur då att det finns ett litet interminne i kameran. Nu var det ju inga speciellt viktiga motiv jag skulle fånga, men det är ändå en irriterande upptäckt att göra.

Annars har vi idag varit inne och handlat lite. Det börjar ju närma sig hemresa nu. då är det svårt att planera inköp. Man måste ju ha lite att äta och dricka, men man vill ju heller inte ha massa livsmedel kvar här på onsdag.
Vi handlade också en liten present till vår kattvakt i Houston. En svart katt tyckte vi skulle passa bra nu när vi kommer och hämtar tillbaka vår svarta katt.
Rosina Wachtmeister har designat denna lilla figur.
katt

I morgon har vi vår sista hela dag här i Svarttjärn denna sommar. Känns konstigt att man redan på torsdag kväll är tillbaka till hettan i Houston. Såg att någon på facebook skrev att det idag var 39 grader i Houston. Vi får hoppas att vår luftkonditionering fungerar när vi kommer hem och att det inte är som när vi kom hem förra året. Då hade vår luftkonditionering pajat och vårt hus kändes som en bastu. Som tur är så har vår granne ett luftkonditioneringsföretag. Så han var snäll och kom in och fick igång aggregatet igen. Det var tur det, annars hade det fått bli hotell. I huset gick det inte att vara.

Godnatt på er

Kram /Marie

2 kommentarer:

  1. Önskar er en toppenfin "sistadag" i Sverige, för denna gången och såklart en bra resa hem med aircon som fungerar hihihi
    Kram från Kungsviken/Anna

    SvaraRadera
  2. Jag gör som Anna; önskar er en härlig sista dag hemma i Sverige och en bra resa tillbaka till H.
    Vad roligt med så mycket svamp! Ska se om jag hittar några i morgon i trakterna runt Arboga. Vi ska besöka vänner som är lite av svampexperter.....Det är inte jag.
    Och Marie! Skriv ofta även från H!!!!
    Många kramar
    PS Vilken fin katt till kattvakten!

    SvaraRadera