Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 24 augusti 2010

The Orkin man

Idag har en av mina favoritkillar i Houston varit här. Eller rättare sagt, det var inte den killen som brukar vara här som kom hit. Men det gör inget för det är ju egentligen inte killen i sig som jag gillar skarpt, utan deras yrkeskunskaper. De är riktiga hejare på att skrämma bort kackerlackor.
Och de har vi haft en hel del av sedan vi kom tillbaka från Sverige. Planen är att de ska komma och spruta och sätta ut fällor en gång varannan månad. Men de två senaste gångerna har jag inte varit hemma när de varit här. I  maj var jag i Kongo och i juli var jag i Sverige, så då sprutade de bara på utsidan av huset. Så nu ringde jag in dem extra så att de kunde komma och byta ut alla fällor som var ganska äckliga av allt som hamnat där. Hoppas det gör lika mycket nytta som det brukar göra. Jag kan iallafall varmt rekommendera dem. Om ni bor i USA och behöver någon som skrämmer bort insekter och småkryp av olika slag. Ring Orkin. Och glöm för all del inte att ange mig som referens, då får vi båda rabatt :)

orkincar

 the orkin


Nu har Fredrik skaffat både bankkonto och mobilnummer, nu är han snart redo för det som han egentligen har åkt till Montreal för. Nämligen, att studera.

Ikväll ska Pär ut och käka middag med några tyskar, så jag och katten får väl sitta här i vår ensamhet och kura i kväll. Åskan mullrar runt om oss, men det verkar som den är på väg bort härifrån utan att ha kommit riktigt nära. Skönt i så fall.
Hörde idag att det igår hade varit ordentlig storm i Sugar Land. Träd och grenar hade åkt ner, solstolar i poolen osv. Otroligt att det kan vara så lokalt. Vi bor bara ett par mil därifrån och fick bara obetydlig vind, inget regn och bara lite åska en bit ifrån oss.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar