Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 24 augusti 2010

Ett litet studentrum i Montreal

Fredrik har skickat lite bilder från sitt rum i Montreal. Kul att se hur han har det.
Det är inte stort. Men känner jag honom rätt så kommer han inte att vara där så ofta ändå.
De första dagarna har det varit mycket pappersordnande för honom och idag har han nog alla papper som gör att han kan öppna ett bankkonto. Det i sin tur gör att han kan skaffa hemförsäkring och mobiltelefonnummer.

f rum1

I går var en väldigt seg dag för mig. Ont i halsen och ont i kroppen. Bara att vänta och se vilket håll det kommer att gå. Blir det en dunderförkylning, influensa eller klarar jag mig lindrigt undan. Det var väldigt tungt att gå upp i morse efter att ha legat vaken i flera timmar pga halsen. Men, peppar peppar, idag känns det lite bättre, så kanske jag klarar mig väldigt lindrigt undan. Får hoppas att jag inte åker på någon ordentlig förkylning nu lagom till att vi ska åka till New York.

Annars är det plockning som gäller här hemma. Plocka ur skåp, bokhyllor och garderober och efter att ha ställt dem på sina nya platser plocka in grejerna igen. Det är ett bra tillfälle att rensa lite samtidigt. Får se hur bra det går med det. Jag brukar inte vara så bra på att rensa.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar