Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 31 augusti 2010

Texasväder

Det är som de säger: “Är du trött på vädret i Texas? Vänta 15 minuter så kommer det ett nytt”

När jag gick upp i morse var det lite halvmuligt. En stund senare sken solen. Och plötsligt blir det svart och himlen öppnar sig och ett riktigt skyfall med åska, blixtrar och strömavbrott kommer in över Country Village. En kvart senare skiner solen igen och av ovädret finns bara igenimmade fönster och strömlöst badrum och kontor kvar. Tur att Tea hart lärt mig att jag ska titta efter knappar på kontakterna. så nu har jag tryckt på knappen och strömmen är tillbaka. Kvar är bara de immiga fönstren.

regn

Annars har jag tagit tag i ommöbleringen igen. Den har legat lite på is de senaste dagarna. Men om sagt, det går framåt, lite lite i taget.

Jag pratade just med Fredrik på skype. Allt var bra med honom. Nu är det mesta praktiska fixat, så nu kan skolan börja när som helst.

Nej, tillbaka till ommöbleringen.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar