Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 18 augusti 2010

Dagens inköp

Fredrik hörde precis av sig. Nu har han ett studentvisum i passet och han plockade precis upp sina ensamma väskor som rullade på bandet när han ringde mig. Eftersom han fick gå till ett speciellt visakontor med 25 personer framför honom i kön så hann ju hans väskor bli lite ensamma där på bandet. Tur att de inte hunnit plocka bort dem iallafall. Nu väntar en bussresa in till stan och förhoppningsvis får han tag i sina rumsnycklar nr han kommer fram så att han kan installera sig.

Jag gjorde förstås ett inköp när jag var på Frys. Men bara ett litet. Och det var en sak som jag tänk att köpa ända sedan vi flyttade hit och hamnade rakt i orkanen Ike. Nämligen en sol-och vevdriven radio. Den här lilla saken har också inbyggd ficklampa och mobiltelefonladdare. Man behöver veva i 10 minuter för ett par minuters samtalstid tydligen:) Ficklampan och radion var det lite snällare vevtider på. Kanske inte så användbar i vanliga fall, men otroligt värdefull när man står mitt i en orkan och ingen ström finns och man är i behov av all information man kan få. Förhoppningsvis behöver vi aldrig använda den.

 radio

Ha det gott

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Förstår att det känns tungt nu när Fredrik åkt till Canada. Men vi har våra barn bara till låns. Lätt att säja och åtminstone för mig, svårt att riktigt förlika mig med.Jag jobbar fortfarande på det...
    Men Fredrik har inte längre dit än han har hem...
    Kram

    SvaraRadera