Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 19 augusti 2010

Nu är det snart Halloween!

Nu börjar de poppa upp lite överallt, halloweenbutikerna.  Vissa finns året runt men många kommer bara när det börjar närma sig Halloween, och det gör det tydligen nu. Jag tycker väl att det är lite väl tidigt, här är det ju sommar och varmt fortfarande, vem vill tänka på höst och mörker då. Men amerikanarna tycker inte som mig, det är helt tydligt.
halloween

Jag var och käkade lunch med en svensk tjej och hennes lille halvårsbebis förut idag. De har precis flyttat hit och ska bara bo här i ett halvår. Det blev en lång lunch med mycket prat. Det var mycket trevligt.

Annars har jag börjat röja på övervåningen en del. Det är tänkt att vi ska göra om lite nu när Fredriks rum ändå ska stå tomt så länge. Han får ett lite mindre rum och så flyttar vi in i hans nuvarande rum. Vårt nuvarande sovrum blir kontor och kontoret blir det som det är tänkt att vara från början, nämligen en “matsal”. Vi får se hur det känns när vi är färdiga, kanske vi inte alls trivs på övervåningen utan vill flytta ner igen. Fredrik tycker iallafall att det är helt ok att vi gör så här.

Så nu blir det lite kaffe innan jag fortsätter att plocka däruppe.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar