Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 6 oktober 2010

På semester

Nu är jag också i exotiska The Woodlands. De var någon i Pärs grupp som tyckte att jag lika väl kunde komma hit när Pär ändå hade ett rum här.
Så sagt och gjort, i eftermiddags så styrde jag Volvon mot Woodlands och kom fram till Woodlands Resort strax innan Pärs grupp var klara med arbetet för dagen. Jag installerade mig på rummet och gick sedan bort till Tenniscentret och bokade en tennislektion tills i morgon bitti kl. 9. Det var inte gratis precis att få en lektion, men så kommer det säkert att ge stora resultat så det är det väl värt, eller? Nej, jag tror nog inte jag kommer bli en stor tennisspelare efter en timme med Jordan i morgon, men lite kul är det att få lite input ibland.

Efter att ha bokat tennisen körde jag hem till en kollega till Pär där gänget var samlat innan det var dags för en gemensam middag på en restaurang i centrum. Gott och trevligt. Det är ett trevligt gäng som Pär har runt omkring sig.

Annars idag så har det varit SWEA-lunch på IKEA. Vi var väl 11-12 personer idag. Ett par nya bekantskaper var det även idag. Kul att det hela tiden kommer nya medlemmar till SWEA.
Margret som jobbar på IKEA hade varit förutseende nog att duka långbord och reservera bordet åt oss. Det såg så välkomnande ut när vi möttes av vår SWEA-flagga på bordet.

sweaflagga

ikea

Efter lunchen var jag bara hemma en snabb runda för att packa ihop lite grejer som skulle med till Woodlands. Jag fick lite dåligt samvete över att lämna Lillpisen ensam igen. Hon har blivit så otroligt tillgiven och kelen sen vi kom tillbaka från Kanada. I morse låg hon och sov först på mina ben och sedan på min mage. Det har nog aldrig hänt tidigare. Men hon har ju flera kompisar dör ute som kan göra henne sällskap. I går kväll när jag skulle se om Lillpisen ville in så upprepades samma sak som kvällen innan. Jag såg ett par ögon lysa emot mig i mörkret ifrån den lilla vrån jag gjort i ordning. Jag antog att det var vår snyltgäst som lagt sig tillrätta för kvällen och hämtade ficklampan och kollade efter. Och mycket riktigt, det var den svarta som låg där, och nu fick jag t.o.m bildbevis på snyltaren. Jaja, vi kan väl bjuda på lite natthärbärge, men någon mat blir det inte åt herr Svart. Skålarna som finns med på bilden är kvar sen vår Montrealresa, de är tomma sedan länge.

 katt

Nu ska jag förhoppningsvis sova gott så jag är laddad för lite tennis i morgon bitti.

Godnatt

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar