Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 14 oktober 2010

Logiskt, eller?

I går ringde killen från Sonybutiken och meddelade det som jag redan hade tagit för givet. CD/DVD läsaren måste bytas ut och de gör de inte där utan den måste skickas iväg. Han meddelade också att just nu har de något problem som gör att det tar ca 3 veckor innan datorn kommer tillbaka. Normalt tar det ca 1 vecka. Så han frågade om jag ville komma och hämta datorn igen och istället lämna in den lite senare när de kommit ifatt. Min garanti är ju giltig fram till mars så jag har ju tid på mig. Jag frågade när han trodde att det var en bättre tid att lämna den. Och gissa vad han svarade? Jag tror att det har återgått till det normala om en vecka, så då tar det bara en vecka innan den kommer tillbaka. Hmm, är det någon som får ihop det?
Alltså, om jag skickar in den nu, tar det tre veckor innan jag får tillbaka den, alltså 21 dagar från idag. Men om jag väntar en vecka, så kommer den tillbaka efter en vecka, alltså 14 dagar från idag. Låter ju inte så rimligt precis.
Jag känner ju mig själv, så jag vet att det är det bästa att skicka den nu när den ändå är inlämnad, annars är risken att det inte blir gjort innan mars och garantin går ut. Så nu får jag vara vän med min lilla röda ett tag till.

Idag fick jag en ny present av Lillpisen. Denna gången i form av en ödla. Men idag tillät jag ingen tyrannlek inne i huset, utan fångade in ödlad och släppte ut både den och katten. Undrar vad nästa present blir?

Nu ska jag ut och promenera i det fina vädret tänkte jag, sen kanske jag ska samla ihop mig och städa lite.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar