Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 18 oktober 2010

En sömnlös natt

Jaha, så var det dags för en sån här natt igen när jag inte kan sova.
Så nu sitter jag här och bloggar kl. 4 på morgonen istället. Och den här gången är det inte så att jag vaknat tidigt, utan det är så att jag inte har somnat ännu. Så dagen kommer nog att bli ganska seg.

I lördags kom iallafall Pär hem. Det firade vi genom att gå till tennisbanan och spela några game.
På söndagen stack vi ut och cyklade. MAn väcker alltid lite uppmärksamhet när man är ute och cyklar på gatorna här. Det finns allt en del som cyklar här, men de cyklar nästan alltid i parker och på speciella cykelstråk, antingen för att träna eller för att komma ut på en cykeltur med familjen. Aldrig som vi, för att ta oss till ett speciellt ställe, som en affär eller restaurang. Då tar man alltid bilen.
Vårt mål för dagen var att cykla till en sportaffär och köpa nya gymnastikskor till mig och att cykla till Phonicia för att kolla deras utbud på matvaror.
Båda sakerna uträttade vi. Det blev svarta nike till mig. Jag får se hur det går att springa i dem. Problemet är att jag har börjat få ondare i min fot igen. Jag får hoppas att det är något tillfälligt.
Jag spelade lite tennis med de nya skorna, med sulor som jag värmt i ugnen för att de skulle formas efter mina problemfötter. Efter fem minuter på tennisbanan hade jag så ont i fotetn så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Men efter hand så släppte dem mest intensiva värken och sen gick det riktigt bra. Det mest positiva med de nya skorna var iallafall att jag för första gången på länge inte fick ont i knäna så fort jag tog några springsteg.
Undrar om jag börjar bli gammal med alla mina krämpor?

I lördags efter tennisen så slängde jag mig i poolen. Undrar om det var sista doppet för i år? Det börjar bli kallt i vattnet nu, 26 grader! Usch och fy vad bortskämd man blir snabbt med varmt vatten.

Annars har jag knåpat lite på SWEA Houstons nya blogg. Om någon är intresserad så är adressen www.sweahouston.blogspot.com
Vi kör den på lite prov ett tag så får vi se vad medlemmarna tycker. Jag som är webansvarig i SWEA Houston tycker att det är en miljon gånger lättre att uppdatera bloggen än att uppdatera hemsidan. Eller lättare, kanske jag inte ska säga. Det är inte svårt att uppdatera hemsidan. Problemet är bara att det är så tungarbetat med den tjänsten som SWEA använder. Ska jag te.x lägga in tio bilder på bloggen så kommer jag undan med ett par musklick så är alla bilder inne på bloggen. Att få in samma antal bilder på hemsidan kanske kräver hundra musklick. Så ni kanske förstår vem det är som har startat den nya bloggen :)

I morse skypade jag en stund med Anna i Beijing, vad mysigt att höra hennes röst igen. Får se om det blir något av planerna vi har tillsammans i februari. Hoppas det.

Nej, nu ska jag återvända till sängen och göra ett nytt försök till att sova.

Godnatt,

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar