Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 25 oktober 2010

På photoshopkurs

Sitter just nu på min photoshopkurs. För tillfället har vi lit rast.

På lördagskvällen precis innan vi skulle iväg till smörgåsbordet så ringde de från Sony och sa att min laptop var lagad och att  jag kunde komma och hämta den. Gissa om jag blev förvånad. De hade ju sagt tre veckor till mig. Men det tog bara en dryg vecka. Det visade sig att de inte skickat iväg den, utan istället bestämt sig för att beställa en ny cd-läsare och byta den på plats.
Det var ju bra för mig.

På kvällen var vi alltså på Svenska klubbens smörgåsbord. Gott och trevligt som vanligt. Fast det var betydligt färre folk där i år än vad det brukar vara.

kallmat

varmmat
En del av smörgåsbordet är framdukat, Det fylldes på
mycket mer innan det var dags för oss att hugga in.

Söndagen började vi med lite tennis. Efter tennisen blev det ett dopp i poolen. Det är faktiskt fortfarande badvänliga temperaturer i vattnet.
Efter badet hoppade vi in i bilen för att åka till Gallerian för att hämta upp min laptop. Vi räknade med att komma dit strax efter att de öppnat. Men tji fick vi. De öppnade inte alls kl.10 som vi trodde, utan kl.11. Det blev till att ta en kaffe på Starbucks fram tills de öppnade. Där ser man vilken erfaren shoppare jag är som har noll koll på öppettiderna här i stan.

När vi kom hem så tog vi det ganska lugnt resten av dagen. Lite tråkig städning bara och sedan en timme på gymmet. Det var verkligen längesedan jag var på gymmet. Skärpning krävs.

Nej nu får jag nog koncentrera mig på vad läraren säger en stund.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar