Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 14 oktober 2010

Opps, som det kan bli

Det blev ingen promenad. Jag tog bilen till Souper Salad istället. Jag gillar det stället, Idag åkte jag till det stället som ligger på samma område som Best Buy, så då var jag ju tvungen att gå in där också.
Fast jag fick mig en ganska lång promenad iallafall. Salladsstället ligger i ena ändan av centret och Best Buy i den andra. Och när jag varit i Best Buy så kom jag på att jag nog skulle in på Office Depot också och det ligger bredvid Salladsstället, så det var bara att ta en ny promenad över parkeringen. De flesta andra i den här staden skulle nog flytta bilen mellan ställene. Men där går gränsen. Har man inget tungt att bära så får man faktiskt klara av och promenera några hundra meter på en parkering.
Ähh, det blev visst inget städat heller. När jag kom hem från min lilla bilutflykt så fick jag för mig att uppdatera några program på datorn. Det strulade, jag färsökte det mesta tycker jag, av och på med visusskydd, av och på med firewall osv. Men inget fungerade. Men skam den som ger sig. Så efter flera timmars trixande så löste det sig.

Försökte också via telefon hjälpa min syster att föra över saker från hennes dator till hennes telefon. Men vi lyckades inte, det är ju inte så lätt att dirigera när man inte ser vad som sker på hennes dator. Hoppas att hon får tag i någon som kan hjälpa henne, jag tror nämligen inte att det är särskilt besvärligt, bara man ser vad man gör.

Ja, mer spännande än så var det inte här idag.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul att läsa lite om vad ni gör. Är imponerad av att du är så flitig med skrivandet!

    Vi kom aldrig till torpet i Dalsland i år, vilket vi sörjer. Vi valde att inte ens "öppna" det, eftersom vi skulle få barn i mitten av augusti och inte räknade med att det skulle vara aktuellt att vara där på sensommaren. Tidigare delen av sommaren gick åt att renovera huset på Hammarö, inför bebisankomst. Vi hoppas att vi kan komma dit och vara lite mer nästa år!

    Ha det gott! Vi hörs!
    Kram Nadja

    SvaraRadera