Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 13 oktober 2010

Lite webbjobb idag

Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt lite webbjobb åt SWEA. Kanske ni kan se resultatet av det någon dag.
Fast det förstås, en liten stund smet jag iväg och gjorde mig en blåbår/jordnötssmör/havregrynssmootie och la mig i solstolen en stund. Det var lite lite för varmt för att vara helt perfekt, men jag klagar inte, just nu njuter jag verkligen av vädret här i Houston. Det är nog den bästa tiden på året nu. Vi har det varmt och gott, med blå himmel och inte lika fuktigt som det var förut och hemma i Sverige så börjar hösten göra sig påmind. Visst, det finns många härliga höstdagar i Sverige, men det finns också många inte så roliga höstdagar med regn, blåst och kallt. Så jag föredrar helt klart klimatet här för tillfället.

Under tiden jag har jobbat vid datorn har jag haft CNN på. Hela dagen har man kunnat följa hur de plockar upp arbetarna från gruvan. Det är lika gripande varje gång de kommer ut ur kapseln. Just nu är det bara fyra kvar där nere. Och den som just nu är på väg upp är ingen gruvarbetare. Han var i gruvan för första gången dagen då den rasade. Han var där nere för att laga en truck!!  Vilket öde. Första gången du åker ner i gruva så rasar den ihop och du blir fast i över 60 dagar. Undrar om han åker ner i någon gruva fler gånger.

Som jag har skrivit förut så passar jag på att ha vår altandörr öppen så mycket som möjligt nu när det är väder för det. I dag hörde jag att det var någon som var och åt från Lillpisens matskål. Lillpisen äter ju aldrig när hon är ensam i köket så det var ju lite mystiskt. Jag smög mot köket för att kolla. Men tydligen smög jag inte tillräckligt tyst för plötsligt ser jag den svarta rusa mot dörröppningen. Han har blivit modig. Sover ute i Lillpisens krypin och nu har han alltså till och med vågat sig in och knycka mat i köket. Hmm, vad ska man göra åt detta?

Men nu är det iallfall min tur att äta.

Ha det gott

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar