Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 22 oktober 2010

Lek i sandlådan

Igår var jag iväg på min första riktiga lektion i golf. bunkerslag stod på schemat. Så vi roade oss med att leka i sandlådan i en timme. Riktigt skoj var det. Och vilken otroligt duktig instruktör Lotta är, eller Charlie som hon tydligen kallas i golfkretsar. Det märks att hon vet vad hon pratar om. Det var samma känsla som jag hade när jag fick tennislektioner av Jonas Svensson i Geneve och när barnen på Svenska skolan i Geneve fick friiidrottslektioner av Frida Svensson. Det märks när folk gillar det de gör och är riktigt duktiga på det. Det krävs nog en egen karriär i sporten ifråga för att ha förmågan att inspirera på det sätt som dessa personer gör.
Men, till skillnad mot alla rapporter om snö från vänner I Sverige så hade vi över 30 grader och strålande sol här. Det var lite varmt att stå och slå golfbollar i solen under en timme. Svetten rann.

Efter golfen så stack jag iväg till Volvo för att få lagat vår nyckel. Reservdelen som vi beställt hade kommit. Reservdelen kostade 95 USD och när jag kom dit så skulle de trasiga bytas ut till det hela, och sedan skulle nyckeln programmeras. Det kostade ytterligare 160 USD. Helt otroligt, 255 USD för att få en nyckel som fungerar.

I natt blev det lite si och så med sömnen också. Jag hade nästan somnat när telefonen ringde. När jag något förvirrat svarar finns det ingen där. Detta upprepades sedan tre eller fyra gånger till under en tvåtimmarsperiod.
Stäng av mobiltelefonen kanske ni säger då. Men då har jag ju ingen väckarklocka, och just idag behövde jag ha väckning. Men vad är det för idiot som ringer fyra gånger mitt i natten och inte kan stå för sitt misstag.

Nu ska jag iväg till Ia och se om jag kan hjälpa henne med att komma igång med lite email och internet. Ska bli roligt.

Ha det gott

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar