Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 21 oktober 2010

Golfkurs

 

Ja. igår var jag alltså i väg till Lakeside Country Club som bara ligger 3 minuters bilresa hemifrån oss. Där hade jag träff med Lotta som skulle kolla lite på vilka klubbor som är bäst för mig.

Det var ett riktigt fint ställe som låg dolt bakom träden. Jag har ju vetat att golfbanan varit där, men inte alls haft uppfattningen att det är så stort.
lakeside
Bild från Lakesides hemsida.

Jag fick en svinglektion av Lotta ocskå. Så mycket bra saker hon hann med att säga på en timme. Nu gäller det bara att träna lite så att jag kan tänka på allt bra hon sa.
Jag åkte ifrån Lakeside med ett papper i handen där det stod vilka klubbor jag skulle titta på.

På eftermiddagen åkte jag hem till Louise som köpt en Kitchen aid (220 V) som hon ska ta med till Sverige. Men eftersom den behöver 220 V så är det ju svårt att testa om den fungerar. Och det är ju lite bättre att komma på att det är något fel på den medans man är i kvar i landet itsället för att upptäcka det i Sverige. Så jag åkte till henne och tog med mig en transformator. Den gick igång utan problem, så nu vet hon iallfall att den fungerade när hon fick den.

Efter en kopp kaffe hos Lousie så stack jag iväg till Golfsmith för att kolla på golfklubbor. Jisses, en miljon klubbor ungefär med en halv miljon olika namn och modeller. Hur ska man kunna veta vad man ska ha? Jag visade lappen för herr Gilbert. Han läste och begrundade och sedan hade han ungefär tre tusen frågor. Hur ska jag kunna svara på dem? Jag fick ställa mig och slå lite med olika klubbor. Bl.a de tre olika som Lotta rekommenderat. Men fortfarande återstod många frågor. Det enda jag vet med säkerhet är att jag ska ha herrlängd på klubborna. Jag får nog ta och fråga Lotta snällt om hon kan hjälpa mig lite mer.

Jag ska faktiskt iväg till Lakeside idag igen. Lotta berättade att hon hade en kurs för nybörjare varje torsdag som jag kunde få hoppa in i. Det hängde jag på direkt. Så idag ska jag dit och träna bunkerslag. Problemet är att jag inte har någon klubba. Men det löser sig lovade Lotta.
Jag har faktiskt ett gäng klubbor redan. De fick jag köpa billigt av Lotta igår. Hon hade ett litet lager i garaget som hade samlat på sig från sin mest aktiva period. Men det är bara träklubbor och en putter, så det fungerar nog inte så bra i sanden.

Egentligen skulle jag iväg med Stina och slå lite tennisbollar idag på morgonen för att hon skulle kunna få en uppfattning om min nivå, så hon ev. skulle kunna placera in mig i en passande grupp. Men hon hade dubbelbokat sig, så det får bli nästa vecka istället.

Jag och Pär spelade för övrigt lite tennis i går kväll igen. Så ont jag fick i foten igen. Skorna är jättesköna, men det är något med formen i innersulan som gör att det trycker på så in i baljan på högerfoten. Måste fixa riktiga inlägg tror jag.

I morgon ska jag iväg till Ia och ha en liten datakurs med henne. Hon ville gärna komma igång med att bl.a skicka email. Det hjälper jag så gärna till med.
Måste säga att nätverket som finns i SWEA fungerar alldeles utmärkt.
Denna veckans aktiviteter har bara varit tillsammans med SWEA-tjejer.
Golf med Lotta, Transformator till Louise, datorhjälp till Ia, och nästa vecka blir det tennis med Stina. Så SWEA-kontakter är bra att ha. Synd att det inte finns någon lokalavdelning i Kiel.

Och du, Anna i Beijing, instruktioner till iphonetunneln kommer snart, jag lovar.

Nu ska jag äta lite frukost, klockan är ju över elva så det är väl på tiden antar jag.

Ha en bra dag alla.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar