Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 15 oktober 2010

En fredag i Houston

Ja, idag finns inte så mycket att rapportera.
Jag satt några timmar med att få till ett event på SACC:s hemsida. Blev väl ok till slut tror jag, gäller bara att utskicket till medlemmarna kommer ut som det ska också. Jag är ju ny med det systemet, så jag känner mig inte helt säker på vad som händer när man ställer in olika saker. Men det blir nog bra :)
Det tog lite extra lång tid att fixa till det för jag blev lite distraherad av lite facebookchatt. Kan ju skulla på det om något blev fel.
Inte lätt att formatera bångstyrig text samtidigt som man chattar. Fast det var ett trevligt avbrott såklart, kul att snacka lite, Roger. Alltid trevligt att ha lite kontakt med Sverige.
Sen var det dags för mig att ge mig iväg till mitt favoritställe igen. Nämligen, posten. Jag bestämde mig för att prova ett annat kontor idag. Kanske de var lika gladare där.
Och faktiskt, de hade nog inte hunnit gå kursen ännu. Anticharmkursen alltså. De var inte supertrevliga, så någon charmkurs hade de definitivt inte gått. Men de var betydligt trevligare än personalen på det andra kontoret som måste ha gått en anticharmkurs, ingen kan ha en sån naturbegåvning på att vara sura, uttråkade och snäsiga.

Nåväl, paketet kom iväg och är på väg till Emanuel i Göteborg nu.

Lite lunch och sen gjorde jag något jag aldrig har gjort förut, jag handlade en golfhandske!! Jag ska nämligen nästa vecka få hjälp med att bestämma vilka golfklubbor som är bra för mig. Jag ska få hjhälp av Lotta som har spelat med Svenska landslaget. Så då tyckte jag att jag kunde iallafall ha en handske med mig. De två gångerna jag spelat förut har jag ju fått låna allting av Astrid. Men ska jag nu börja spela lite så är det väl lika bra att börja handla :)
Så på onsdag ska jag till Cluben Lotta jobbar på och provslå med olika klubbor. Sen är det väl meningen att jag ska säga vad jag tycker om de olika klubborna. Hur tusan nu jag ska kunna svara på det? Jag som är glad bara jag träffar bollen ibland. Men jag lägger allt i händerna på Lotta så det blir nog bra.

Angående den okände kändisen som åkte samma flight som Pär till Frankfurt, så har han nu kommit på vem det var. Jag vet inte vem det var, en skäggig gammal gubbe, var ju det som Pär sa till mig i tisdags. Men nu har han alltså kommit fram till att det var en av grabbarna i ZZ-top. Ja, skäggig gammal gubbe är väl en ganska bra beskrivning.
gubbe
Bilden har jag knyckt på Got Event.

I morgon kommer Pär hem, det blir bra det. Visserligen har jag ju sällskap här hemma av en som faktiskt kommer hem med presenter till mig, vilket är mer än man kan säga om Pär. Men det är allt väldigt mycket trevligare här när Pär är hemma, så han tas emot även utan presenter.

Nu blir det NHL. Vancouver- LA Kings. Heja Canucks!

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar