Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 10 oktober 2010

Igår kräftskiva, idag Grekisk festival

I går var vi på SWEA:s årliga kräftskiva. Vi hade betydligt bättre väder i år än förra året. Det var en underbar kväll med alldeles lagom temperatur och inga myggor.
Det blev en trevlig kväll i fina omgivningar. Snälla Astrid hade låtit oss invadera deras paviljong.
entree

mat

Idag håller Pär på att packa för ytterligare en Kielresa. Han åker i morgon och kommer hem på lördag.

Idag är planen att åka till stan och kolla in den Grekiska festivalen. Rapport kommer kanske senare.

Igår var förutom kräftskivan en väldigt slapp dag. Pär känner sig lite hängig och slö. Det är hans otur att vara förkyld nu. Inte roligt att flyga med en täppt näsa. Så vi får hoppas att det är bättre i morgon.

I morgon ska jag nog åka iväg med min dator till farbror doktorn. Den fungerar egentligen alldeles utmärk förutom att den har väldigt svårt att läsa cd/dvd-skivor. Det har krånglat redan från början, men det har inte blivit av att jag lämnat in den. Men nu ska det iallafall ske, bäst att få det gjort innan garantin går ut. Problemet är bara att de troligtvis måste skicka den till Sony och att det tar 2-3 veckor innan man får tillbaka den. Inte kul. Men jag får väl hålla tillgoda med min gamla Dell som startar om med ojämna mellanrum under tiden.

Ha en bra dag

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar