Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

lördag 23 oktober 2010

Läkarbesök och golf

Jag har precis som under hösten 2008 fått besvär med infektioner lite här och där. Under Montrealresan hade jag en böld på benet, den tog kroppen själv hand om och efter ett tag så rann allt det äckliga ut och nu är den bra. Sen fick jag en i vänster öra, den är också bra nu. Men nu har jag flera stycken i höger öra och det gör skitont och jag känner mig helt dimmig i hela huvudet. När jag vaknade i morse så hade jag ont i halva delen av ansiktet och huvudet. Så nu var det nog dags att åka till farbror doktorn igen. Jag fick förstås antibiotika, örondroppar och salva. Jag fattar inte vad detta beror på, varför det bara ploppar upp på det där viset. Har aldrig haft något liknande innan vi flyttade hit.
På vägen ifrån doktorn körde vi inom apoteket för att lämna in recepten jag fått. Vi tog drive trough. Ganska smidigt, bara sitta i bilen och lämna ifrån sig receptet och sen köra därifrån. Jag tror att man nästan skulle klara alla sina ärenden i det här landet utan att lämna bilen. Och behöver man gå ur blen så finns det på de större varuhusen en liten eldriven bil med tillhörande kundvagn som man kan låna och köra omkring i. Det är ju bra att det finns service så att det mesta blir tillgängligt för de flesta. Men tyvärr så ser man folk som utnyttjar de eldrivna kundvagnarna fast de egentligen skulle må väldigt bra av att gå istället.

apotek1
Pär utanför apoteket.

När vi lämnat in recepten så stack vi till en driving range som inte ligger så långt ifrån oss. Där köpte vi en stor hink med bollar och stod och slog tills de tog slut. Vad svårt det är. Fast jag måste ju säga att jag har en lite högre träffprocent nu än vad jag hade för ett tag sedan. Så kanske det finns hopp om att man ska bli lite bättre iallafall.

golf

När bollarna var slut så var det dags att åka tillbaka till apoteket och hämta alla medicinerna. 235 USD!!! Det är helt otroligt dyrt. Men vi gick iallfall ut ur bilen och gick in i apotekt och hämtade medicinerna.

Nu ska vi snart göra oss i ordning och åka till Svenska klubbens årliga smörgåsbord. Vi känner nog inte så många där, men vi åker inte dit för sällskapet uanför för den goda matens skull. Det brukar vara väldigt gott, så det ser vi fram emot.

Igår blev det en riktig Texasbiff till middag. Nu är det perfekt att sitta ute på kvällarna. Igår var det ca 25 grader på kvällen och det bästa av allt, det var inga myggor. Så vi satt ute länge och njöt av kvällen.

grill cropped

Vi hade som vanligt när vi sitter ute, sällskap av Lillpisen.  Helt plötsligt så började hon intressera sig av en kruka som bara är fylld med jord. Det som en gång växte i krukan har dött för längesedan. Efter lite övervägande så beslöt hon sig för att ta plats i krukan för att lägga sig och sova. Sen sov hon där ända tills vi gick in. Knäppgök!!

katten i kruka
En katt i en blomkruka.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar