Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 11 oktober 2010

Kattens lek med gräshoppan

Som alltid nu på morgonen passar jag på att ha dörren ut till trädgården öppen innan det blir för varmt. Lillpisen gillar det. Hon kan ligga utanför dörren och ändå kunna komma in precis när hon vill.
Hon brukar alltid säga till när hon kommer in. Det är väl mest för att jag ska svara så att hon vet var jag håller hus.
Idag satt jag vid datorn när hon kom in. Hon jamade som vanligt när hon gick innanför dörren, men idag så jamade hon jättehögt och oavbrutet. Man kunde tro att hon satt fast någonstans och ville ha hjälp. Jag ropade på henne och då kom hon in till mig. I munnen hade hon en jättestor gräshoppa. Gissa om hon var nöjd och stolt?
Vad gör man? Bannar henne för att hon har lytt sina instinkter? Nej, bäst att låta naturen sköta sitt. Hade hon inte kommit in med den så hade hon ju gjort samma sak utomhus, och ingen vet hur många hon faktiskt redan har fångat.
Iallafall, hon satte igång den typiska kattleken. Att inte skada, bara jaga och skrämmas.

jakt

 jakt2 
Till slut tröttnade hon iallafall och jag kunde fånga gräshoppan och släppa ut den. Den hoppade iväg när den kom ut, så den såg ganska oskadad ut. Får hoppas att den klarar sig ifrån fler såna här äventyr i framtiden.

Efter en stunds lek kom jag på att jag ju faktiskt har videokamera i min nya systemkamera, bra tillfälle att prova den.

Lillpisen får gärna avstå från att ge mig sådana här presenter i fortsättningen.

Det var inte mycket som blev som planerat i går. Det blev ju Italienskt istället för Grekiskt. Senare på kvällen blev det Engelsk Wallander istället för ishockey.
Vi hade bara turen att vi bläddrade förbi den kanalen i vår jakt på ishockey. Just när vi kom in på den kanalen så gjorde de reklam om vad de skulle visa om fem minuter, den Brittiska versionen av Kurt Wallander, Mannen som log. Just denna serien visas på en reklamfri kanal. http://www.pbs.org/ Tänk att det finns sådana! De lever istället på sponsring från företag och privatpersoner. Kanske man skulle sponsra med en liten summa?

Nu ska jag ta med mig min kära laptop och åka till Gallerian och lämna in den. Snyft, hoppas att de kan fixa det på plats så att jag inte behöver vänta i tre veckor. Men så väl tror jag inte att det är tyvärr.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar