Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 2 december 2010

Jag lever

Hej hej,

Vill bara titta in och säga att jag faktiskt lever, fast det inte riktigt har märkts här på bloggen. Men det har varit ganska fullt upp, så jag har inte haft riktigt ro att sätta mig ner och ta tid till att skriva något.
Men det kommer så småningom en rapport. Jag lovar.

Tillsvidare bjuder jag på en av alla de bilder jag tog på de stora fåglar som flög omkring utanför vårt hotell vid Lake Conroe. Fler bilder kommer senare tror jag, om jag orkar ta tag i att lägga in dem.


Lite läskigt var det att titta genom teleobjektivet och fågeln kom så nära att han inte längre fick plats i bildrutan. I verkligheten var han ju lite längre ifrån, men det är svårt att få en riktig uppfattning när man tittar genom objektivet.

Jag fick lära mig av en kompis att det är en Turkey Vulture.

Nu ska jag stänga av datorn och gå och lägga mig.
I morgon ska jag försöka komma iväg tidigt för att åka till Kinesiska konsulatet och fixa visum. Har ingen aning vad man kan förvänta sig i kötid. Men med den erfarenheten jag har av Kinesiska myndigheter så kommer det nog att ta sin lilla tid. Vilken tur att jag då kan roa mig med att följa skidskyttet på SVT-play medans jag väntar. Det vill säga, om de tillåter att man har mobiltelefonen på, det kan man ju inte vara riktigt säker på.

Godnatt på er

Kram

/Marie

1 kommentar:

  1. Good Luck med visumet : )
    Beijing väntar på dig...(fast de gör ju inget om det dröjer lite, då julen inte får gå för fort....)

    SvaraRadera