Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 24 november 2010

Här kan man ju inte vara

Vilken tur att vi ska åka härifrån i morgon.
Idag var de här från vattenskadefirman för att få iordning på fuktskadorna som blev efter vår lilla vattenläcka i förra veckan. De har tagit bort en del av taket i gästrummet, skurit bort en del av mattan i samma rum. Tagit bort en hel del lister och skruvat bort skyddslocken på strömbrytarna. OCH placerat ut 8 stora avfuktare som låter så in i bänken. Man kan inte riktigt tänka när man är i huset. Det enda rummet som man kan stå ut i en liten stund är inne på kontoret, där låter det inte fullt lika mycket. Dessa gröna skönheter ska stå här och väsnas fram till lördag. På lördag ska de komma tillbaka och göra nya mätningar.
Stackars Lillpisen! Hon går utanför och vill så gärna  komma in. Men när vi öppnar dörren för henne så vänder hon hela tiden i dörröppningen när hon hör allt oljud här inne.


Vardagsrummet


Tv-rummet och hallen


Hallen däruppe


Gästrummet


Taket i gästrummet.

Eftersom jag varit förvisad till kontoret idag så har jag återupptagit mitt vilande projekt. Nämligen det att gör en bok utav min Kinablogg. Jag påbörjade projektet för längesedan, men sedan dess har inte mycket hänt. Men idag har jag iallafall redigerat ca 30 sidor utav drygt 200. Förhoppningsvis så blir det något färre sidor när den är klar, Som det är nu så är det ett inlägg på varje sida och ibland är det ju så att man kan få plats med fler inlägg på en sida, men det krävs en del pill för att fixa till det. Varför ska något vara enkelt?

Happy Thanksgiving på er alla,

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar