Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 12 november 2010

Ärtsoppa datakurs och Austin

Igår hade Swea sin årliga ärtsoppekväll. Vi var hemma hos Agneta i år igen. Gott och trevligt som vanligt. Det är tur att SWEA anordnar detta varje år eftersom jag aldrig skulle få för mig att göra ärtsoppa hemma.

spis
Fyra kastruller med ärtsoppa står och puttrar på spisen.

Som ni säkert förstår var jag inte alls inblandad i matlagningen, jag bara njöt av vad andra hade tillagat.

plättar
Givetvis blev det plättar efter soppan. Med grädde och sylt för de som ville ha.

Idag på förmiddagen var jag hemma hos Ia igen för att ge henne lite fortsatt dataträning.

När jag kom hem var det dags att pack ihop lite kläder att ta med sig till Austin. En stund senare kom Pär hem från Montreal och vi satte oss i bilen för att åka mot Austin.

Väl i Austin tog vi en promenad till 6:th street, där blev det först Thai-mat och sedan en öl och lite livemusik på en bar. Men eftersom Pär var väldigt trött efter sin tidiga morgon så promenerade vi ganska snart tillbaka till hotellet igen.
Nu ligger han i sängen och sover med fjärrkontrollen på magen och snus under läppen, fast meningen var nog att titta på hockeymatchen han bläddrade fram på tv:n.

Nu ska jag också lägga mig. Fast jag har tänkt mig att borsta tänderna, klä av mig och krypa ner under täcket innan jag somnar Ler

Ha en go helg

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Nihao!
    Så länge sedan jag kommenterade hos dig...
    Austin, ser fram emot att få se bilder...Hoppas ni får fin tid tillsammans!
    Nu e de dags för mig att laga frukost ;)
    KRAM Anna G i Beijing

    SvaraRadera