Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 11 november 2010

Golf och ärtsoppa

Igår var jag hemma hela dagen. Fick mycket datorjobb gjort. Det tar en stund med alla listor som ska uppdateras. Men det var bra att ha hela dagen vikt åt det iallafall.

Idag har jag tagit det lugnt på förmiddagen. Tittade på Så mycket bättre som man hört så mycket talas om nu. Så jag tyckte att det var bäst att kolla in det. Det var ju väldigt mycket stjärnorna på slottet över det, fast mycket bättre. Han den där Petter är allt en skön figur.

Kl. 1 stod det golflektion på schemat. Det visade sig att det var bara jag som vågat mig dit idag. Mörka moln närmar sig nämligen, så de andra var nog rädda för skyfall. Men det var ju bra för mig, då fick jag privatlektion, och inget regn kom. Men det är allt väldigt mörkt nu, så snart har vi nog det över oss. Det behövs verkligen regn, det har varit torrt länge med bara några skurar förra veckan.
I kväll blir det först styrelsemöte med SWEA, sedan ska vi äta ärtsoppa hos Agneta. Det är många som är anmälda så det ska bli skoj.

I morgon ska jag ha en liten datalektion med Ia igen. Sedan när Pär kommit tillbaka från Montreal ska vi åka till Austin. Jag ska vara med på ett SACC möte där på lördag, och då tyckte vi att det passade bra att vi tog oss en helg i Austin. Vi har varit i Austin en gång förut, det var när vi ville fly från vår el och vatten lösa temporära lägenhet precis efter IKE. Så då åkte vi på vinst och förlust till Austin för att kunna ta oss en dusch och få sova i ett luftkonditionerat rum. Det visade sig inte vara så lätt att få tag i hotellrum eftersom många av de evakuerade människorna från Houston hade åkt till Austin. Men vi hade tur, efter att först ha fått nej på ett hotell så stannade vi kvar där en stund och tog en kaffe. Innan vi gick frågade vi igen och då hade de precis fått ett återbud.
Men denna gång har vi iallafall bokat i förväg. Jag fick tips från en SACC-kille i Austin om ett ok hotell för ett bra pris. Och de hade också fått in ett återbud precis, så där hade vi också lite tur.

Ha det gott alla

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar