Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 1 november 2010

Saker och ting får sin förklaring

Nu förstår jag varför jag mådde som jag gjorde i tisdags.
Jag fick förutom antibiotikan en tablett mot någon slags allergisnuva. Fråga mig inte varför jag känner mig inte så snuvig. Men det är bäst att göra som farbror doktor säger. Här i USA är all medicin i lösvikt. Apotekaren plockar sedan fram det antal tabletter man ska ha och lägger i en orange burk. Följden blir att alla tablettburkar ser likadana ut, det är bara storleken på burkarna som kan variera.
Dessa två mediciner som jag tar ser nästan likadana ut och jag skulle ta båda två gånger om dagen i tio dagar. Igår kväll, när jag nu börjar komma till botten på burkarna så såg jag att jag hade fyra tabletter kvar av den ena sorten och bara två tabletter av den andra. Detta innebär ju att jag vid något tillfälle tagit noll tabletter av den ena och två av den andra. Jag tror inte att det är en så vild gissning att detta skedde i tisdags, någon timme innan jag stack till tennisen. Jag mår ju ständigt lite illa nu när jag tar en tablett, inte konstigt att jag kräktes som en gris när jag hade tagit två. Överdosering av medicin ska man akta sig för har jag hört :)

Nu sitter jag på min photoshopkurs igen. Jag skriver lite medan jag väntar på att vi ska gå vidare. Just nu är det lite paus medan några av deltagarna får hjälp.

Jag förstår inte var alla Halloweenbarnen var igår. Förra året hade vi säkert tio gäng som kom och ringde på och som fick godis av oss. Igår var det bara ett gäng, visserligen så var de nog över 10 personer, men det var ju ingenting mot hur det var förra året. Kan det vara så att de andra redan var där under lördagskvällen? Då var ju vi på opera. Kanske de tyckte att det skulle bli för sent att gå ut när det blivit mörkt en söndagskväll. Nåväl, nu har vi iallafall massor av godis över. Det får bli fyllning i SWEA:s smällkarameller.

Ok, bäst att koncentrera sig nu.

Ha det gott

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar