Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 8 november 2010

Stressigt

Klockan är bara ett men det känns som jag varit på gång i evigheter redan.
Började dagen med att fastande åka till min nya läkare. Jag har gjort slut med min gamla eftersom jag blev lite sur på henne. Detta har dock medfört att jag varit utan min medicin mot högt kolesterol för ett tag. Nu hade jag alltså gjort slag i saken och beställt tid hos en läkare som jag fått rekommenderat för mig.
Eftersom jag inte visste om de ville ta blodprover idag eller inte så tyckte jag att det var bäst att åka dit på fastande mage.
Som vanligt var det lång väntetid, så jag hann bli rejält hungrig innan jag kom därifrån.
När jag till slut kom in till läkaren så skrev han ut ny medicin och beordrade blodprov om sex veckor. Alltså hade jag fastat helt i onödan.
När jag var färdig hos läkaren så skyndade jag mig iväg till Subways för att köpa en macka som jag kunde få i mig innan det var dags att åka till kursen.
När jag stod i kassan ringde Pär och sa att han var på flygplatsen och att han hade glömt sitt pass hemma. Han bad mig att åka hem och hämta det och sedan åka ända ut till flygplatsen med det. Jaha, ingen tid att äta alltså. Jag stressade hem, hämtade passet och när jag var på väg mot flygplatsen så ringde Pär igen och sa att jag skulle strunta i flygplatsen och istället åka till FedEx och skicka passet till hotellet i Illinois där han ska sova i två nätter. Till Illinois kan han nämligen åka utan pass, men planen var ju att fortsätta till Kanada på onsdag, och det går inte utan pass. Sagt och gjort, jag åkte in på närmsta FedEx och sa att jag ville skicka passet till Peoria, med leverans i morgon. Damen i kassan började söka febrilt i sin dator för att se i vilken världsdel Peoria låg. När jag upplyste henne om att det låg i USA tyckte hon nog att det var lite pinsamtLer

Nåväl, passet kom iväg och ska levereras i morgon förmiddag lovade de.
Samtidigt som jag stod i kassan till FedEx ringde Fredrik från Montreal och ville prata om något, något ganska viktigt antar jag eftersom han ringde från sin mobil. Jag bad han ringa senare. När jag var färdig hos FedEx ringde jag Fredrik, men fick inget svar. Just då ringde Pär igen och jag bad honom att ringa Fredrik.
Jag skyndade mig vidare mot photoshopkursen, fast först stannade jag till och köpte en iskaffe. Det behövdes verkligen lite koffein nu.

Jag kom tjugo minuter försent till kursen, men eftersom det alltid brukar dra ut på tiden innan vi kommer igång så gjorde det inte så mycket.  Så här sitter jag nu och bloggar på kurstid samtidigt som jag målar på två papegojor med Painter. Inte för att jag vet varför vi plötsligt jobbar med Painter när det är en photoshopkurs jag går. Nåväl, det är ju alltid kul att snegla på andra program så det gör inget.

När jag installerat mig på min plats så sms:ade jag Fredrik och bad honom prata med pappa, och en stund senare fick jag besked att de pratat och att problemet var löst. Jag har fortfarande ingen aning om vad problemet var, men tids nog får jag väl reda på det.

Efter kusen idag så ska jag träffa Ewa och Margret på IKEA. Det ska bli lite brainstorming inför att hitta folk till nya styrelsen i SWEA Houston. Är det någon som är intresserad av att ingå i styrelsen så hör gärna av er. Det är verkligen kul att engagera sig i styrelsen, men eftersom jag ska flytta till sommaren så väljer jag att avgå nu i januari.

Nu måste jag måla lite papegoja.

Ha det gott

Kram /Marie

2 kommentarer:

  1. Vart ska ni flytta nu, blir det hemåt sverige eller någon annanstanns?? NU efter Beijing och sedan Oslo så är jag nog på väg hemåt lilla thn. Flyttar till jul. Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Ja, vi flyttar med största sannolikhet till sommaren. Det blir Kiel , Tyskland den här gången. Lite närmare Sverige och det käns ju bra. Men vi kommer att sakna Houston.
    Ja, jag har förstått att du är på väg hem. Hur går det med jobbsökandet?
    Kram

    SvaraRadera