Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 17 december 2010

Fast i Frankfurt

Jaha, så blev det som befarat. Pär sitter fast i Frankfurt och det verkar inte som om de kan skaka fram någon ny plats till honom varken i morgon eller på söndag. Han har iallafall fått ett hotellrum över natten, men han får inte tillgång till sitt bagage, så han är inte särskilt uppåt nu om man säger så. Jag tycker förstås också att det är väldigt trist att vara ensam över helgen, men jag är iallafall hemma i mitt eget hus.
Det känns lite märkligt att sitta här i värmen i Houston och tänka på snökaoset i Europa. Här är det fortfarande varmt och skönt.

 

Teknikens under, Pär pratar med Ruben via Skype när vi var ute och promenerade i en liten skog för ett par veckor sedan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag ringde  B o H idag för att meddela att UPS hade slarvat bort mitt paket och de skulle starta en utredning, problemet är bara att det kan ta ganska lång tid och nu är det ju inte bara min skrivplatta som ligger i det där paketet. Så det blir spännande att se vad som händer. Någon ärlig granne har iallafall inte dykt upp ännu.

Det blir väl så att jag åker till Viviers ändå ikväll, fast inte Pär kommit hem. Hade förstås varit trevligare om han varit med. och han tycker nog att det hade varit betydligt trevligare att vara hemma hos Viviers än att sitta på ett hotellrum i Frankfurt och inte veta när han kan åka hem.

Just nu har jag huset fullt av hantverkare, får hoppas att de blir klara snart så att man kan börja ställa i ordning igen.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar