Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 23 december 2010

Barnen är ute och flyger

Jaha, inte blev det som planerat precis. Hade allt gått som planerat så skulle Fredrik ha landat kl. 12. Då skulle vi ha plockat upp honom, åkt och käkat lunch någonstans för att sedan vara tillbaka på flygplatsen vid tvåtiden då Erika och Kristian skulle landa. Så blev det inte.

Efter att jag ringt och kollat läget med Erika i går kväll (torsdag morgon för Erikas del) och fått höra att de var på väg igenom säkerhetskontrollen på Landvetter och planet till Paris skulle gå i tid så kunde jag gå och lägga mig. jag satte klockan  på ringning kl. 4.30. Då skulle jag ringa Fredrik och kolla så att han var uppe och redo att åka till flygplatsen i Montreal.
Jag somnade för en gång skull väldigt snabbt, men vaknade två timmar senare, kl.1 av att telefonen pep. Då hade jag fått flera sms av Erika. Det senaste sa att de satt på planet till Paris men var kraftigt försenade och hade blivit ombokade att flyga Gbg-Paris-Atlanta-Houston istället. Istället för att landa vid 14-tiden ska de nu landa vid 23-tiden. de skulle ha god tid på sig att byta i Atlanta vilket är bra eftersom man måste plocka ut bagaget och gå igenom immigrationen där. Den proceduren kan ta mycket lång tid om man har otur. Men nu har det visat sig att planet kommer att landa mer än två timmar efter utsatt tid i Atlanta och de kommer att få väldigt bråttom. Det är bara att hålla tummarna, det blir ju inte så kul om de behöver tillbringa natten på Atlanta flygplats.
Det blev ingen mer sömn för mig efter kl.1 eftersom jag vid upprepade tillfällen både haft kontakt med Fredrik och Erika. Så nu är jag ordentligt trött kan jag lova.


Fredrik har iallafall nu landat i Houston och Pär är på väg för att hämta honom. Det känns väldigt bra.


wacomB o H förvånade mig genom att i går eftermiddag skicka ett nytt paket till mig, efter att jag skrivit på ett papper där jag på heder och samvete lovade att jag inte fått paketet tidigare. det åkte från New York i går eftermiddag och idag kl. 9.30 så placerades det utanför min dörr. Så nu har jag en skrivplatta, nu gäller det bara att lära sig att hantera den också.

 

Erika och Fredriks kusin Ella har idag gjort tv-debut. Hon var med i en lucka i TV 4 Hallands julkalender. Ella syns bara i några sekunder, men här är klippet iallafall.

Julvandring%20mot%20Jesus

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du oxå kände någon i denna luck, jag känner Jesusbarnet !!

    God jul och hoppas du får hem din familj i tid!
    Själv är kag i Våxtorp och här är MYCKET snö och minus 17 grader.. Brr.. men allt är bra med Våxtorp iaf!
    stor kram
    emma

    SvaraRadera