Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 13 december 2010

På TAP-VPI

Jag firar Lucia genom att sitta på Thomas bilverkstad och vänta på att bilen ska bli färdigservad. De har wireless här så man kan roa sig med lite bloggande under tiden man väntar.

Jag har också tagit med mig alla cd-skivorna från Rosetta Stone som innehåller Tyska 1 och 2. Tänkte att jag äntligen skulle ta och installera dem. De har legat och ropat på mig några veckor nu, men jag har bara stängt öronen när de ropat. Men nu är det nog dags. Jag ser verkligen inte fram emot att ta tag i att lära mig tyska, men men, ska man bo i Tyskland så är det ju det ju bara att bita i det sura äpplet och börja på en gång.

I eftermiddag har jag min sista photoshopkurs för denna terminen.

notknapparen
I morgon ska jag, Ewa, Staffan och Anna gå och titta på balett. Nötknäpparen, blir det. Nötknäpparen sätts upp här varje år, så vi tyckte att det var dags att se den en gång innan vi flyttar härifrån. Nu blir det väl ännu fler vuxenpoäng till mig, eller hur?

Sen får jag väl ta tag i detta med julklappar också. Måste säga att jag helt tappade lusten att tänka på julklappar när jag fick höra om Karls olycka. Men det är klart att jag ska köpa julklappar, inget blir ju bättre av att jag inte gör det.
Får väl passa på att fixa klapparna till Pär nu medans han är bortrest.

Nej, nu hör jag att cd-skivorna ropar högt i väskan, Kan inte ignorera dem längre.

Ha det gott och ta hand om varandra.

/Marie

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar din energi, men tyska ar ratt kul

    Jag lyckades att ta mig igenom att lamna tillbaka julklapar till Karl, i vanliga fall brukar min stora shoppa dag vara 23 dec,
    men for att fa tiden att ga sa har jag varit ute o handlat till Smilla,
    som jag skrev, sa forsoker jag att intala mig : _ Vi ska till Sverige for att fa fira jul med Smilla

    Haben Sie eine gute Tag!
    Gruss gott, Marita

    SvaraRadera
  2. Men hallåååå E de Tyskland som ligger i framtiden??!!
    Fantastiska belysningar....
    Guten tag....
    A.G

    SvaraRadera