Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 12 december 2010

Fina vänner

Innan jag skriver nästa inlägg så vill jag gärna dela med mig av den här fina bilden som jag har lånat från Maritas sida.
Karls vänner hade igår ordnat en minnesstund i parken i närheten av där de bor. I samband med minnesstunden så planterade de ett Magnolieträd i Karls minne. Runt om trädet satte de blå och gula penséer. Det kommer även att tillkomma en skylt med orden: In our hearts forever♥ Karl Hallgren 12/1/2010.

magnolia
Det är så vackert tycker jag, vilka vänner Karl hade! Det måste ha varit en oerhört tung stund för alla vännerna att samlas till denna minnesstund. Men samtidigt ett fint minne att bära med sig. Det måste värma i Jan och Maritas hjärtan när de tänker på denna fina gest.
Som vanligt så gick mina tankar under hela dagen i går till Marita och Jan. Men eftersom jag visste att denna minnesstund skulle äga rum, så var det extra mycket tankar igår. Det är lite svårt att njuta av allt roligt och mysigt man har framför sig nu, hela tiden så tänker man på att det finns en annan familj som inte kan njuta av allt roligt de hade sett fram emot. Men jag gör så gott jag kan, ingen mår ju bättre av att man faller ner i mörka tankar hela tiden.

Jag avslutar det är inlägget med att skicka många kramar till Marita och Jan och deras nära och kära. Ni finns hela tiden i mina tankar.

Nästa inlägg blir lite roligare, jag lovar.

Kram på er alla, ta hand om er.

/Marie

1 kommentar:

  1. Tack snalla Marie
    Vi hade en vacker dag igar, solen sken fran en klarbla himmel.
    Jan o jag var vid tradet ca en timme,
    nagra kompisar orkade inte komma nar det var sa manga samlade, de kom i sma grupper hela eftrmiddagen, nagra kom tillbaka pa kvallen o tande ljus.
    Jag ar glad att fa vara med om detta, men tyvarr ar det tungt att tanka pa den svenska begravningen,
    darfor sager jag till mig sjalv varje dag, med dettta hemska kom ocksa nagot att vara tacksam over, jag far traffa mitt barnbarn lilla Smilla till jul,
    och jag VET att Karl kommer att vara med oss,
    Kram Marita

    SvaraRadera