Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 10 januari 2011

Tomt hus

Så har då Fredrik också åkt iväg. Jag körde honom till flygplatsen i fredags. Såklart är det trist att de åker iväg, men bara man vet att de har det bra så är det ok. Resan gick bra och han är nu tillbaka i Montreal för ytterligare en termin. Terminerna är ganska korta, så han slutar redan i slutet av april. Då får vi se om han kommer hit till Houston eller åker direkt till Europa för något ev. sommarjobb.

Lillpisen har haft några tuffa dygn. Det var först igår, söndag som man började se hennes vanliga keliga sätt igen. Och igår när man började få ta på henne igen utan att hon skrek av smärta eller fräste av ilska så upptäckte jag en ganska stor svullnad på ett av ställena där hon fick vaccinationen. Så hon har såklart fått en riktigt kraftig reaktion och haft rejält ont i kroppen. Hon har gjort allt i slow motion och tvekat mycket inför stora ansträngningar som t.e.x gå upp för trappan eller hoppa upp i en fåtölj. Så hennes humör har inte berott så mycket på att hon varit sur på mig, utan mest på att hon haft ont. Stackare.

I lördags så tog jag den stora svarta katten på bar gärning när han var inne och knyckte mat i Lillpisens skål. Det var så fint väder i lördags så vi passade på att ha dörren ut till baksidan öppen. Och då passade den svarta på att smita in och få sig en smakbit.

När blixten smällde av på kameran så upptäckte han mig och stack fortare än kvickt ut igen. Han gjorde några försök till senare, men då var jag på min vakt och körde ut honom innan han nått fram till matskålen.

I lördags när vädret var så fint så passade vi på att göra några ärenden cyklandes. Man blir alltid lika uttittad när man använder cykeln som transportmedel här. De flesta andra som man ser cykla gör det  i en park och som en form av motion.
En tennismatch hann vi också med innan vi åkte ut till Sugarland där Staffan och Ewa bjöd på god mat och trevligt sällskap som vanligt.

Igår tog vi det lugnt här hemma, lite tvätt och städ och en dryg timma på gymmet var vad vi gjorde. Lugnt och skönt med andra ord.

Idag har jag ägnat några timmar åt att kolla in flygbiljetter till Brasilien, men eftersom jag skulle resa redan i morgon så skulle det bli alldeles för dyrt, så det skrinlades. Pär får göra resan själv. Så jag får nöja mig med att åka till Beijing i februari. Det är ju ganska ok det också :)

Ikväll väntar styrelsemöte med SWEA, antagligen det sista för mig eftersom jag avgår från styrelsen vid årsmötet. Eftersom vi planerar att flytta i slutet av maj så känns det bäst att avgå redan nu.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar