Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 24 januari 2011

En heldag vid datorn

Idag har det regnat precis hela dagen. Jag skulle egentligen åka upp till The Woodlands för att fortsätta att lämna över lite SWEA-webbjobb till Malin. Men hon hade en liten febrig tjej hemma idag, så det får vänta tills jag kommer hem från Kina istället.

Men jag har suttit vid datorn hela dagen ändå. Jag har svarat på en massa mail och redigerat foton och lagt upp en ny fotosida på SACC TX. Allt sånt tar tid när man däremellan måste starta om datorn flera gånger pga. att den helt plötsligt tappar drivrutinerna till skrivplattan och musen. Märkligt, har någon något tips på vad det kan bero på? Jag har uppdaterat med nya drivrutiner nu och just nu fungerar allt som det ska iallafall, får hoppas att det fortsätter så.

I helgen har det varit fina dagar. Sol och lagom varmt.

utebord 
Härligt när man kan sitta ute och äta. Innan man vet ordet av så är det för varmt för att sitta ute, så det gäller att passa på.

I går stack vi iväg till Bear Creek för att ta oss en skogspromenad i det fina vädret. Det började ganska bra, bara lite leriga gångvägar att gå på. Men när vi kommit en bit in så blev det blötare och blötare. Till att börja med så kunde man gå runt de största vattensamlingarna utan att bli blöt om fötterna,men till slut var det bara att ge upp, det var bara till att kliva i vattnet om man skulle ta sig fram. Alternativet var nämligen att gå en bra bit in i skogen för att ta sig runt vattnet, och efter att ha sett de stora skyltarna i början av stigen som visar bilder och beskriver alla ormar som man kan tänka sig stöta på och hur man ska agera om man blir biten av någon av dem så vill man inte avvika allt för långt från stigen. Fast jag vet egentligen inte om det är bättre att klafsa omkring i stora vattensamlingar där man inte har en aning om vad som döljer sig under ytan. Nåja, vi kom tillbaka till bilen till slut, utan ormbett men riktigt blöta om fötterna. (se bilden i föregående inlägg, fast den ger ingen rättvis bild, mina fötter var ordentligt blöta.)

Jag pratade med Fredrik tidigare idag. Just när jag pratade med honom hade de 24 minusgrader, under natten hade de haft minus 29. Usch och fy, det är kallt.

Jag och Pär har precis kommit hem från gymmet, nu blir det en dusch sen blir det soffan och Vancouver-Dallas.

Tennisen blir inställd i morgon också. Det finns ingen chans att banorna ska ha hunnit torka upp tills kl. 9 i morgon. Men det ska bli sol under dagen så jag hoppas att jag kan komma iväg på min golflektion iallafall.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. promenader, gymet, tennisen, golfen....jag skulle tycka om det livet ;)
    ses snart
    welcome to Beijing
    Anna G

    SvaraRadera