Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 18 januari 2011

Bengtsfors

Jag erkänner, jag läser ganska mycket bloggar. Dock har jag aldrig läst varken Blondinbellas eller Kissies blogg, jag lovar.  Men en blogg som jag läser ganska ofta är Martin Melins blogg. Ni vet polisen som vann första Robinssontävlingen. Han har alltid så himla fina bilder på sin son Charlie på sin blogg. Dessutom gillar han fotografering och är sporttokig, så vi har ju en del gemensamt :) Fast jag får väl erkänna att mitt sporttokeri numera mest rör sig om sport på tv:n, inte så mycket aktiviteter själv.

Men till saken, idag läste jag på hans blogg att han tyckte synd om Emma Andersson som är gift med Henrik Zetterberg i Detroit Red Wings. Han tyckte synd om henne just för att de bor i Detroit och jämförde Detroit med Bengtsfors!!!! En ganska osannolik jämförelse tycker jag :) Men det var lite kul att han av alla platser i Sverige just valde Bengtsfors.

Men i och med detta så fick jag lite längtan till Ulvåsa, även fast det kanske i verkligheten inte är så lockande just denna årstiden. Men i brist på annat så letade jag upp lite bilder från Ulvåsa.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Utsikt från altanen, dec 2008

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Äntligen klart, nu gäller det att ta tag i trädgården. augusti 2009

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Utsikt

koket
köket, februari 2009. Erika och Pär på besök över en långhelg.

takhojd3skotte2
februari 2009

marie paddlar 2pär paddlarmaries kajak2
Svärdlång augusti 2010

Vi får se om det blir någon bostadsletarresa till Kiel i mars och om vi då hinner med en sväng till Ulvåsa och Bengtsfors.

Annars så har det inte hänt allt för mycket här. Har just sett Sverige förlora mot Argentina. Inte kul.

Tennisträningen blev inställd i morse för att det var alldeles för blött på banorna.
Jag och Pär spelade igår eftermiddag, men då hade solen vågat sig fram och torkat upp banorna riktigt ordentligt. Men efter att ha varit mycket fukt i luften i natt, eventuellt också lite regn så var banorna alltså inte spelbara tidigt på morgonen idag.
Men nu har solen tittat fram igen, så kanske det kan bli en liten match mellan mig och Pär.

Min förkylning har gett med sig ganska bra, så igår blev det både promenad och tennis alltså. Känner mig fortfarande konstig i halsen, men det där förkylningstunga i huvudet är borta.

I morgon ska jag åka upp till The Woodlands. Ska visa min efterträdare som webmoster i SWEA Houston vad jag egentligen har sysslat med de här två åren och hur hon ska komma åt allt för att hon ska kunna ta över efter årsmötet.
Jag tror att den blir en ganska enkel sak att sätta in henne i både websidan, bloggen och facebookgruppen. Det är verkligen ingen nybörjare jag kommer att ha att göra med.

Nej, nu ska diskmaskinen tömmas.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej Marie!

    Vilka härliga bilder från Dalsland. Vacker utsikt och ett fantastiskt hus!! Förstår om du längtar ditt.

    Vi längtar också till vårt torp, även om det är enkel standard ;-) som du vet. Vi var inte där på hela förra året tyvärr, vilket kändes märkligt. Kändes fullt upp med nytt hus på Hammarö, gravidmage och planerad födsel, så torpet blev inte "öppnat".
    Vi hoppas att vi kan göra några dagar där i år i stället. Det är ju mest svampsäsongen som vi är där, men tidiga sommaren är ju fin också.

    Har kanske inte följt din blogg helt? Är ni på väg att flytta till Europa igen?
    Har varit kul att se lite bilder på era barn också, som nu är så stora!

    Ha det riktigt bra!

    Kram Nadja

    SvaraRadera