Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 28 januari 2011

En man med gevär

Idag har jag inte gjort många knop. Tittade lite på tv på förmiddagen innan det var dags att ha ett snabbt Skypemöte om det kommande nyhetsbrevet. Sen var det förstås tv4-play och handbollssemin som gällde. Det gick tyvärr som väntat, fast lite spännande blev det en stund i andra halvlek iallafall. Men nu får vi ladda om och hoppas på brons.

Det har varit helt underbart väder idag. Så efter handbollen så tog jag lunchen och min läsplatta med mig ut och satte mig i solstolen. Där blev jag sittande/liggande ett bra tag. Så skönt! Svårt att tänka sig att jag ska börja leta upp lite varmare kläder inför resan om en vecka.

Nu framåt eftermiddagen började jag fundera på när Pär egentligen skulle komma hem. Han brukar höra av sig under eftermiddagen och säga ungefär när han tänkt att komma hem. Men idag hörde jag inget ifrån honom. Plötsligt fick jag tre mms som visade en man med gevär. Det var min man det!

per

Då började minnet komma tillbaka. Pär sa ju igår att han skulle iväg och skjuta lerduvor med några kollegor. Tänk att man har så kort minne :) Fast jag måste erkänna att jag knappt såg att det var Pär på bilderna. Han såg så tjock ut, så ser han ju inte ut i verkligheten. Men det är nog vinden som tar tag i skjortan och blåser upp den just i fotoögonblicket som gör att han ser så kraftig ut. Annars så har han gått upp väldigt mycket i vikt sedan jag såg honom i morse :)
Nu är han på väg hem iallafall och min förhoppning är att få med honom till tennisbana en stund. Vi får se hur det går. Risken är att han vill till gymmet, och det är ju inte alls lika kul.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar