Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 12 januari 2011

Kallt

Jag har sagt det förut, vädret är ombytligt här i Texas. Förra veckan hade vi dagar med över 20 grader. Nu har vi bara några plusgrader på dagen och flera minusgrader på natten. Och husen här är inte anpassade för kyla, så just nu går jag och fryser om fötterna. Funderar på att leta upp ett par varma strumpor.

Men, vi kan ju till skillnad från er i Sverige se fram emot lite varmare väder snart igen. Kolla in det här, kl. 8.39 i morse var det exakt samma temperatur i Houston som i Bengtsfors. Men titta lite längre ner, till helgen och framåt. Då blir det skillnad igen. Och jag måste nog säga att jag föredrar 23 grader och regn, framför 2 grader och snöblandat regn.

bengtsfors

houston

Och på tal om väder. Jag har blivit tillfrågad om jag kan spela en dubbelmatch i tennis!!!
Det är Lotta, min golftränare som är kapten för ett tennislag, och de fattades en spelare till morgondagens match. Och som sista utväg så ringde hon mig och frågade om jag kunde vara med. Jag har bara spelat dubbel en gång förut, det var tillsammans med Pär mot min svåger och hans kompis. Vad jag vill minnas gick det riktigt dåligt för oss :)
Men men, alternativet är ju att lämna W.O, så de har ju inte så mycket att förlora på att jag är med. Så det ska bli roligt att prova på, fast roligast får nog motståndarna. Men nu var det ju det här med vädret. Tydligen tycker spelarna att det är för kallt att spela, så eventuellt blir matchen inställd. Beslut ska tydligen tas senare idag. Jag måste nog säga att jag föredrar att spela i 4-5 plusgrader framför att spela i 35 grader, som det väldigt ofta är här. Undrar om man kan begära att matchen ska bli inställd om det är för varmt?

Veckorna springer iväg och snart sitter jag på ett plan som ska ta mig till Beijing. Kanske dags att börja fräscha upp det lilla jag kan på Mandarin :)

Zai dian,

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

2 kommentarer:

  1. Jag trodde att jag var härdad efter fem år i UK, i ett dragigt hus med englasfönster ... men det är helt klart bättre att värma husen med element än med ac. Jag får spader på den ojämna temperaturen i vårt hus! Ser också fram emot varmare dagar snart.
    Ha det så kul i Beijing!

    SvaraRadera
  2. Ja när åker du ??? vi måste ses snart, tiden går lite för fort nu.....
    Kramiz Mia

    SvaraRadera