Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 25 januari 2011

En intensiv förmiddag

Ingen tennis idag var jag ganska säker på, så jag låg lugnt kvar i sängen och läste lite och gosade med Lillpisen. Jag hade blivit väckt redan kl. 6 av ett samtal från Kina. Det är inte så lätt att få till några samtal till Kina från Houston. 14 timmars tidsskillnad gör det lite svårt. Men i morse blev det iallafall ett samtal från Beijing. Det var Anna som jag ska vikariera för. Det var bra att vi fick prata lite så att vi kunde reda ut lite saker inför resan och jobbet. Själv ska hon ju ha det gott på i Thailand första veckan jag är i Beijing.

Men som sagt, det fanns ju ingen större anledning att gå upp så tidigt tyckte jag när det inte skulle bli någon tennis. Men kl.8 fick jag ett sms från min tennistränare där hon undrade om jag kunde sticka bort och kolla om banorna var blöta. Så det var bara att studsa upp från sängen, slänga på sig lite kläder och sticka bort till banorna. Och faktiskt, de var torra. Det trodde jag aldrig så som det regnade till sent på kvällen igår. Men det var ju bra, då blev det tennis. Det var bara att sticka hem igen, slänga i sig lite frukost, på med tenniskläderna och packa ner golfkläderna och sticka tillbaka till tennisbanorna, kl. 9.15 börjar lektionen. Direkt när tennisen var slut så bar det av till golfen. Jag skulle nämligen ha golflektion kl. 11 och tennisen slutar 10.45 så det är snabba ryck som gäller.

Den här terminen är vi ett gäng svenska tjejer som tar lektion tillsammans, det är riktigt kul, även fast det inte går särskilt bra för mig.
Efter golfen så stack jag och Astrid och käkade lite lunch tillsammans. Alltid trevligt att ha lunchsällskap.

Nu sitter jag vid datorn och fixar lite med medlemslistor och svarar på lite mail. Men jag funderar starkt på att lägga mig i soffan en stund. Känner att jag blev lite sliten i ryggen efter dagens idrottspass. Det tyder nog på att jag är ganska otränad tyvärr.

Jag hade en liten förhoppning av att de svenska killarna i Beijing fortfarande spelade innebandy mot de finska killarna och att jag kunde hoppa in och leka lite där. Jag har inte hållit i en innebandyklubba sedan jag flyttade ifrån Beijing, och jag saknar det verkligen. Men tyvärr så verkar de inte hålla på längre. Det är tydligen bara det finska gänget som är kvar, och det känns ju inte helt bra att bara knacka på hos dom och fråga om man får vara med. Visserligen kanske det fortfarande är några kvar i det gänget jag känner, men helt bekvämt känns det inte. Vi var ju bittra fienden när jag spelade mot dem. :) Så jag får väl acceptera att det tyvärr inte blir någon innebandy för min del. Och ska jag vara helt ärlig mot mig själv så är det nog lika bra. Jag tror inte mina fötter och knän skulle må så bra av två timmars innebandy med ett gäng vältränade killar.

Nej, nu blir det soffan en stund tror jag.  Fast först ska jag få i mig lite kaffe. Kom just på att jag inte druckit kaffe på hela dagen, så det är verkligen på tiden.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar