Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 9 juni 2011

Godkänd

Jag har börjat bli lite smått orolig för att det verkligen skulle ta de där 6 veckorna labbet säger att det kan ta innan man får svar på rabiestestet, fast veterinären sa att det bara brukar ta tre veckor. Nu hade det gått nästan fem veckor och jag hade fortfarande inte fått något svar. Så jag bestämde mig för att åka bort till veterinären och höra med dem om de visste något. Då visade det sig att resultatet redan hade kommit och låg och väntade på mig. Resultatet var godkänt antal antikroppar för införsel i Sverige. Skönt! Personalen på veterinärstationen blev lite förtvivlade när de insåg att de missat att ringa mig och bad om ursäkt säkert 10 gånger. Det hjälpte inte hur många gånger jag sa att det var lugnt. Men  men, nu har jag det magiska pappret i min hand iallafall och nu ska det bara till en hälsoundersökning och en stämpel från Austin innan allt är klart. Hälsoundersökningen kan man inte göra förrän tidigast tio dagar innan avresa, så det är bara att ha is i magen och hoppas på att pappret sen hinner gå tur och retur Austin på några få dagar.

Att vi har en lite konstig katt det visste vi ju redan och i går fick jag ytterligare en bekräftelse på det. Lillpisen är väldigt nyfiken och lite tiggig. Men hon nöjer sig oftast med att få kolla vad det är jag står och skär eller kanske har på tallriken. Hon vill nästan aldrig äta det. Det spelar ingen roll om det är kött, ost eller yoghurt te.x. när hon väl har fått se att det inte är något hon vill ha så går hon därifrån. Igår satt jag vid tv.n och åt vattenmelon. Givetvis kom katten dit och skulle kolla vad det var jag satte i mig. Jag sträckte fram en bit för att hon skulle få se att det inte var något för henne. Men tro det eller ej. Hon började slicka på vattenmelonen för glatta livet. När hon inte fick i sig tillräckligt mycket genom att slicka så började hon bita av små bitar. Hon var helt salig så gott tyckte hon det var. Knaskatt, ost duger inte, men vattenmelon är mumsigt!

Igår och idag har jag roat mig med att måla några cd-hyllor vita. Jag har stått ute i trädgården och målat. Huvaligen vad varmt! Jag stod mitt i solen och målade i en temperatur som var ca 37 grader i skuggan. Det var bara att slänga sig i poolen när man var klar. Jag förstår inte hur alla dessa folk som jobbar ute här i Texas står ut under sommaren. Te.x sophämtarna här på vår gata springer hela tiden mellan husen. Och inte har de några svala kläder på sig heller. Nej, långbyxor och långarmade tröjor. Hoppas att de dricker mycket under sitt arbetspass.

Idag nä jag låg och flöt på min luftmadrass i poolen och hade det allmänt gott så blev jag störd av mexikanska män på stegar vid grannhuset. Det kändes inte helt bekvämt att ligga i poolen när de stod på stegar bara några meter därifrån. konstigt det där, om det hade varit på stranden så hade man ju inte brytt sig om det så var 1000 andra personer där. Men när man ligger hemma i sin egen trädgård så är det en helt annan sak. Så jag bestämde mig för att ta en paus i poolslappandet.

CIMG3963

Hade det bara varit för denna mannen på stegen så hade jag nog stannat kvar i poolen, han ägnade sig bara åt sig jobb. Men på stegen bredvid så var det en yngre kille som tyckte det var väldigt intressant att se när en halvfet 40 + låg på en madrass i sin pool. Jag fick vänta med att ta ett foto tills han gått ner, för han glodde in i min trädgård hela tiden. Otroligt vad okänsliga en del människor kan vara. Ungefär som när min svägerska Nina satte sig och kissade på en kinesisk toalett utan dörr. Det var en sån där variant med ett hål i golvet bara, och det var bara små bås, alltså full insyn för alla som stod utanför och väntade på sin tur. Vi svenskar hade ju vänt oss bort i väntan på sin tur. Men inte dessa kinesiska damer inte. De ställde sig och glodde så att man trodde att ögonen skulle trilla ur skallen på dem. De hade väl aldrig sett en västerländsk tjej kissa förut, så det var bäst att passa på och beskåda denna unika händelse.

Annars så har det inte hänt så mycket här. Lite småplock här och där, men inget större ryck förutom målningen.

Pär är i Minnesota (tror jag att det var) och kommer hem i morgon kväll. Då ska vi väl försöka tyda det 9 sidor långa lägenhetskontrakt som vi nu har fått och som ska skrivas på. Problemet är bara att allt står på tyska, så det blir en liten utmaning.

På hockeyfronten ser det dystert ut. Efter två knappa segrar i finalserien så har nu Vancouver åkt på två brakförluster. Jag har lite svårt att se hur de ska kunna rubba Boston och få två nödvändiga vinster till. Tyvärr.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej Marie! Behöver du hjälp med kontraktet så säg till :-)

    SvaraRadera